در پی شیوع کرونا؛

اعمال ممنوعیت تردد از دوشنبه در خراسان جنوبی

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۴:۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۱۴۳۲
اعمال ممنوعیت تردد از دوشنبه در خراسان جنوبی
ممنوعیت تردد در استان در پی شیوع کرونا و افزایش مناطق پر خطر استان از دوشنبه اعمال می‌شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، استاندار امروز در جلسه ستاد استانی کرونا از اعمال ممنوعیت تردد به شهر‌های استان از دوشنبه خبرداد و گفت: از دوشنبه این هفته ممنوعیت ورود پلاک‌ها غیربومی به شهر‌ها و خروج پلاک بومی به خارج از استان اعمال میشود.

 

ملانوری با بیان اینکه تاکنون در جهت کنترل ویروس کرونا در استان به خوبی عمل کردیم افزود: اگر غفلت کنیم وارد موج پنج کرونا می شویم.

وی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود را مکلف کرد تا هر چه زودتر با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در خصوص کنترل تردد‌ها از مبدا این استان‌ها مکاتبه انجام شود.

 

استاندار همچنین در ارتباط ویدئو کنفرانسی از فرمانداران خواست تا براساس رنگ بندی شهرستان‌ها محدودیت‌ها را به طور جدی اعمال کنند.

ملانوری افزود: برگزاری هر گونه تجمع در پارک‌ها و جلسات و کنسرت‌ها بدون رعایت موازین بهداشتی ممنوع است.

 

وی با بیان اینکه مبادلات مرزی ما همچنان پابرجا خواهد بود گفت: تاکید ما براین است تا فعالیت‌های اقتصادی در مرز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از احتمال آلوده شدن شهرستان‌های نهبندان و سربیشه به ویروس دلتا یا همان کرونای هندی خبرداد وگفت: به دلیل نبود کیت‌های تشخیص این ویروس هنوز آمار قطعی در دست نیست.

دهقانی افزود: تاهفته گذشته ۸۰ هزار و ۶۷۰ دز واکسن دریافت کردیم که از این تعداد ۶۱ هزار و ۸۰۰ دز تزریق شده است.

 

دهقانی همچنین گفت: واکسن در استان به گرو‌های هدف تزریق شده است و در هفته‌های آینده پارت جدیدی از واکسن وارد استان میشود.

 

سردار فرشید فرملانده انتظامی استان هم از اعمال قانون بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ خودرو در تردد‌های شبانه خبرداد و خواستار همکاری و هم افزایی سایر گروه‌ها برای کنترل ویروس کرونا در استان شد.

 

عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: تاکنون ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حوزه‌های مختلف آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است و با مکاتبه‌ای که با صندوق کار آفرینی امید انجام شده قرار است ۵ میلیارد تومان دیگر هم به اصناف آسیب دیده از کرونا پرداخت شود.

 

همچنین در این جلسه هلال احمر، بسیج و صدا و سیما اعلام آمادگی کردند تا در صورت لزوم برای کنترل ویروس کرونا همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما