ورود دادستان به ماجرای جلوگیری از ورود داوطلبان چادری به آزمون کنکور در کرمانشاه

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۲:۵۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۳۹۰۴
ورود دادستان به ماجرای جلوگیری از ورود داوطلبان چادری به آزمون کنکور در کرمانشاه
دادستان کرمانشاه گفت: به موضوع جلوگیری از ورود داوطلبان چادری به آزمون کنکور در کرمانشاه سریعاً رسیدگی می‌شود.

به گزارش برنا؛ طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر اجباری بودن درآوردن چادر در جلسه کنکور به گوش رسید که در برخی از حوزه‌های امتحانی اجرا شده و این در حالی است که در کارت‌های ورود به جلسه نیز این موضوع قید نشده است.

یکی از داوطلبان چادری کنکور رشته تجربی که محل آزمون او در یکی از مدارس شهر کرمانشاه بوده در مقابل این خواسته مقاومت کرده اما بنابر گفته او سایر داوطلبان مجبور به درآوردن چادر خود و آویزان کردن آن روی صندلی شده‌اند در حالی که بازرسی بدنی با راکت و تماس دستی انجام شده است.

این داوطلب کنکور رشته تجربی گفت: من همچون سایر داوطلبان در صف بازرسی بودم که یکی از مسئولان حوزه در بلندگو اعلام کرد که افراد چادری، چادر خود را درآورده و پشت صندلی بگذارند.

او عنوان کرد: من جلو رفتم و گفتم که چادرم را در نمی‌آورم اما گفتند که قانون است و باید همه اجرا کنند اما زیر بار نرفتم و به من گفتند فعلا بروم و در صف منتظر بمانم.

این داوطلب کنکور افزود: وقتی بازرسی تمام شد به من گفتند که داخل بروم و در داخل هم یکی دیگر از مسئولان از من خواست چادرم را دربیاورم که باز هم زیر بار نرفتم و در نهایت بدون اینکه چادرم را دربیاورم روی صندلی نشستم اما تمام داوطلبانی که چادری بودند مجبور شدند چادر خود را درآورند.

او افزود: چند دقیقه بعد یکی از مراقبان که چادری هم بود برای خاتمه دادن به مسئله شروع به صحبت و دلداری دادن به من کرد ولی رخ دادن اینچنین اتفاقات در آزمون مهمی همچون کنکور سبب ایجاد استرس برای داوطلبان می‌شود و خیلی باعث ناراحتی من شد.

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مورد حواشی به وجود آمده در کنکور سراسری و موضوع چادر یکی از داوطلبان کنکور گفت که آموزش و پرورش سخت‌افزار برگزاری کنکور را در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهد و دستورالعمل‌ها و مدیران حوزه‌های امتحانی زیرنظر نماینده سازمان سنجش در استان کرمانشاه عمل می‌کنند.

ورود دادستان کرمانشاه به موضوع

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه در این باره اظهار کرد: اخیرا گزارشاتی به دادسرای کرمانشاه واصل شد مبنی بر اینکه در برخی حوزه‌های امتحانی آزمون کنکوری سراسری امسال از ورود داوطلبان چادری به محل آزمون جلوگیری شده است.

او تصریح کرد: انتشار این خبر بازتاب گسترده‌ای را در فضای مجازی داشت و جریحه‌دار شدن قلب امت حزب الله و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را به همراه داشت.

دادستان کرمانشاه افزود: در این راستا سریعاٌ دستور رسیدگی به موضوع را صادر کردیم تا صحت آن بررسی شود.

او با تاکید بر اینکه چنین برخوردهایی در جامعه اسلامی قابل قبول نیست گفت:  چنانچه این مورد صحت داشته باشد با خاطیان برخورد خواهدشد. 

کرمی متذکر شد: چنانچه کسانی هم شکایت دارند به دادستانی مراجعه نمایند.

او به تأکیدات ائمه و بزرگان دین در مورد لزوم رعایت عفاف و حجاب برای زنان و مردان مسلمان اشاره کرد و افزود: اجازه نمی‌دهیم در جامعه اسلامی عده‌ای بخواهند برای کمرنگ کردن واجبات دینی تلاش کنند.

منبع:تسنیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز