استاندار مرکزی:

روند انتقال دولت به رئیس جمهوری منتخب به خوبی در حال انجام است

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۶:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۵۸۳۳
روند انتقال دولت به رئیس جمهوری منتخب به خوبی در حال انجام است
استاندار مرکزی گفت: بحران کمبود انرژی الکتریکی موضوعی ملی است و شهروندان استان باید در برنامه کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق خانگی جدی باشند تا اعمال خاموشی‌ها کمتر شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست شورای اداری استان مرکزی، افزود: تلاش بی‌وقفه مسئولان در ۲ ماه اخیر به‌گونه‌ای بوده تا اختلال ایجاد شده به بهترین شکل مدیریت شود و قطعی آب و برق به حداقل ممکن برسد اما، بدون همراهی مردم تداوم شرایط کنونی میسر نیست.
وی ادامه داد: کاهش مصرف ۱۵ درصدی برق خانگی حدود سه هزار مگاوات معادل فعالیت یک نیروگاه است که این مهم باید با حساسیت و تعهد محقق شود.

استاندار مرکزی توضیح داد: وزارت نیرو میزان رشد مصرف برق امسال را در قیاس با سنوات قبل ۲۰ درصد اعلام کرده و این در حالی است که سال گذشته میزان رشد مصرف برق بین ۲ تا ۷ درصد بود هر چند فعالیت ماینرها، تولید رمزارزها، تاسیس واحدهای صنعتی نیز موجب افزایش مصرف نیز شده است.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: روند انتقال دولت به رئیس جمهوری منتخب به خوبی در حال انجام است ودر این اثنی، حلقه مدیریتی استان مکلف هستند تا آخرین ساعات مسئولیت قانونی تکالیف خود را به بهترین شکل انجام داده و از هیچ کوششی دریغ نکنند.
وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها و مسایل پیچیده اقتصادی دولت همه توانش را برای پیشبرد امور به بهترین شکل ارایه کرده است.
استاندار مرکزی گفت: میزان کسری انرژی الکتریکی کشور روزانه حدود ۱۰ هزارمگاوات است که می‌طلبد با تعامل و همکاری دولت و مردم و با رعایت اصلاح الگوی مصرف در شهر و روستا، این شرایط مدیریت شود تا از وضعیت دشوار عبور کنیم.
آقازاده افزود: در هشت سال اخیر مردم در تمام شرایط یاریگر نظام اسلامی بودند و انتظار می‌رود همانند رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان شیوع ویروس کرونا، در حوزه صنعت آب و برق نیز با مسئولان امر تعامل گسترده داشته باشند چرا که کمبود آب و برق و خشکسالی تنها مختص تابستان امسال نیست و در ساعات پیک زمستان معضل پابرجاست و امید می‌رود که در پاییز با بارش موثر نزولات جوی بخشی از مشکلات کم‌آبی و تولید برق حل شود.
وی با اشاره به اینکه خشکسالی تاثیر  زیادی در تولید گندم نیز داشته است، گفت: میزان خرید گندم در استان روز گذشته از بهره‌برداران کشاورزی ۴۷ هزار تن بود در حالی که این میزان در مدت مشابه قبل  ۱۰۵ هزار تن بوده است و ۱۰۰ درصد کاهش خرید رخ داده است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: میران خرید گندم از کشاورزان در کشور روز گذشته ۳.۳دهم میلیون تن بوده و در مقایسه با شاخص سال گذشته که ۵.۷ دهم میلیون تن بود، کاهش چشمگیری دارد.
 آقازاده تاکید کرد: اثرات خشکسالی کم سابقه خود را در حوزه کاهش تولید محصولات کشاورزی و محدودیت برق و آب نمایان کرده و چنانچه بارش مطلوبی نباشد ممکن است در آینده تامین آب آشامیدنی شهرها نیز مشکلاتی داشته باشد.
وی اظهار داشت: شمار روستاهای استان مرکزی که اکنون به صورت سیار آبرسانی می‌شوند نسبت به پارسال دو برابر شده و امکان دارد تا پایان فصل گرما به ۱۳۰ روستا برسد که این مهم چالشی جدی است.
استاندار مرکزی اشاره کرد: تولید پساب استان یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که می‌طلبد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از این ظرفیت بیشترین بهره‌گیری را داشته باشند.
وی با اشاره به حمایت از طرح‌های شتاب‌دهی به اشتغال جوانان از سوی واحدهای کوچک نیز خاطرنشان کرد: پارسال با تعامل و همکاری بخش دولت و خصوصی ۱۵ هزار شغل پایدار در استان ایجاد شد که حمایت از این طرح‌ها می‌تواند میزان اشتغال‌زایی در استان را در یک بازه زمانی ۲ساله تا سه برابر  افزایش دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز