استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

جایگاه ویژه استان در دروازه بانی ورود مواد مخدر به کشور

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۰:۵۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۰۵۹۴۰
جایگاه ویژه استان در دروازه بانی ورود مواد مخدر به کشور
استاندار خراسان جنوبی بر جایگاه ویژه استان در دروازه بانی ورود مواد مخدر به کشور تأکید کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با تأکید بر این مطلب در دیدار با سردار مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی نقش بسزایی در مهار و کنترل ورودی مواد مخدر به کشور دارد.
وی ادامه داد: این جایگاه ویژه، نیازمند توجه مرکز در راستای تقویت زیرساخت ها و تأمین امکانات مورد نیاز است.
استاندار به وجود پارکینگ خودرویی مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت:  باعنایت به قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی کشور و حجم خودروهای توقیفی، توسعه این پارکینگ از مطالبات استان می باشد.
به گفته وی؛ تمهیدات لازم برای توسعه پارکینگ مرکز استان اندیشیده شده و درصورت حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و تأمین اعتبارات مورد نیاز، این موضوع محقق خواهد شد.
ملانوری با اشاره به حجم خودروهای توقیفی موجود در پارکینگ های استان، متذکر شد: طولانی شدن زمان توقف خودروها در پارکینگ، سبب اصطهلاک آنها می شود.
وی ادامه داد: این موضوع باید در سطح ملی پیگیری شود بگونه ای که  دستگاه قضا  نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در زمان کوتاه اقدام نماید.
استاندار در ادامه از اهمیت مراکز ماده ۱۶ گفت و تصریح نمود: برای راه اندازی مجدد این مرکز در استان، چاره اندیشی شده و بنا به وعده ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، با تأمین اعتبارات مورد نیاز، به زودی راه اندازی می شود.
ملانوری با تأکید بر اهمیت اجرای طرح های پیشگیرانه در بحث مواد مخدر، گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی در گروههای مختلف سنی و اقشار جامعه، هزینه های مقابله با مواد مخدر را به شدت کاهش می دهد.
وی در ادامه حمایت های ستاد از طرح های فرهنگی پیشگیری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را خواستار شد.
سردار مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز با تأکید بر نقش مؤثر خراسان جنوبی در مبارزه با مواد مخدر، نظر مساعد خود را با پیشنهادات و درخواست های استان ارائه نمود.
شایان ذکر است: این دیدار با حضور حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام شد.

 

نظر شما