خلافکار معروف در مازندران به زانو در آمد !+ جزییات

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۴:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۲۰۷۱۷۱
خلافکار معروف در مازندران به زانو در آمد !+ جزییات
رئیس پلیس فتای مازندران از دستگیری بزرگترین کلاهبردار رسید ساز کشور در استان خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا مازندران گفت: جمعی از شهروندان که با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با رسید ساز جعلی از آن‌ها کلاهبرداری شده ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای قرار گرفت.

او افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا کرده و سپس با ارائه یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان، مدعی شده است که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز شده و سپس کالای مورد نظر را دریافت می‌کند، ولی قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

سرهنگ خورشاد گفت: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های به عمل آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کرده  است که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم  شناساییشد و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی در پایتخت دستگیر  و به پلیس فتا انتقال داده شد.

او افزود: در بازجویی‌های انجام شده، متهم به کلاهبرداری از حساب ۱۴۰ نفر از هموطنان سراسر کشور به مبلغ پانزده میلیارد ریال اعتراف کرده است.

این مقام سایبری گفت: فروشندگان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز