وقوع سیل در مناطق مختلف مازندران

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۰:۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۷۷۰۸
وقوع سیل در مناطق مختلف مازندران
بارش شدید باران و تگرگ موجب جاری شدن سیل در مناطق مختلف مازندران شد.

به گزارش برنا؛ بارش شدید باران و تگرگ عصر دیروز جمعه، موجب جاری شدن سیل در مناطق مختلف مازندران از جمله سوادکوه، نوشهر و جاده‌های بین راهی استان شد.

فرماندار سوادکوه گفت: بارش سنگین باران و تگرگ در بالادست محور اصلی سوادکوه، موجب رانش زمین در منطقه سرخ آباد و زال دره به محور اصلی از جنوب به شمال در این مناطق بر اثر بارش و رانش به طور موقت مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری باز شد.

عین اله طالبی افزود: بر اثر سیل، راه روستایی شش رودبار، انند و چرات نیز مسدود شد که لودر اداره راهداری سوادکوه به منطقه اعزام و لودرشرکت معدنی البرز مرکزی نیز به روستای کارمزد اعزام شد.

رییس ستاد بحران شهرستان سوادکوه گفت: محور خطیر کوه نیز براثر بالا آمدن این رودخانه برش عرضی جاده و راه مسدود شد که با کمک لودر ۲ شرکت معدنی منطقه، راه محور خطیر کوه بازگشایی شد.

فرماندار سوادکوه تصریح کرد: کمک اصلی ما به راه ماندگان می‌باشد. خسارت‌های احتمالی هم بررسی خواهد شد.

طغیان رودخانه در روستای نیچکوه نوشهر

جاری شدن سیل بر اثر باران شدید در مناطق مختلف مازندراندر پی انسداد راه ارتباطی اصلی داخل روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر که عصر دیروز ۲۵ تیر ماه بر اثر وقوع طغیان رودخانه مسدود شده بود، با همت دهیاری و شورای اسلامی این روستا پس از چند ساعت تلاش بازگشایی شد.

هم اکنون تردد در این مسیر برقرار است، اما رانندگان و عابران پیاده باید در موقع عبور از این قسمت روستا، مراقب و هشیار باشند، زیرا با توجه به شرایط جوی و بارش‌های سیل آسا در ارتفاعات این منطقه، امکان وقوع روان آب و طغیان مجدد وجود دارد.

در پی انسداد راه ارتباطی اصلی داخل روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر که عصر روز ۲۵ تیر ماه بر اثر وقوع طغیان رودخانه مسدود شده بود ادارات مربوطه در حال خدمات رسانی به خسارت دیدگان احتمالی هستند.

باز بودن همه جاده‌های ارتباطی مازندران

جاری شدن سیل بر اثر باران شدید در مناطق مختلف مازندرانسرپرست پلیس راه مازندران با بیان اینکه بارش باران و جاری شدن سیلاب عصر دیروز به طور موقت سبب اختلال در برخی مقاطع جاده‌های کوهستانی اصلی و فرعی استان شده بود، گفت: بارش باران و جاری شدن روان آب‌ها و گل و لای سبب بسته شدن موقتی مسیر از جنوب به شمال در جاده سوادکوه محدوده زال دره گدوگ و خطیرکوه شده بود، با تلاش راهداران، امدادگران هلال احمر پایگاه‌های ارفعده، جوارم، دوگل و پلیس راه بازگشایی شد.

سرهنگ عبادی همچنین به جاری شدن روان آب‌ها در محور‌های ساری – سمنان و راه ارتباطی اصلی روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر اشاره کرد و افزود: این محور‌ها نیز با حضور ماموران راهداری و با همت دهیاری و شورای اسلامی این روستا باز شد.

او گفت: هم اکنون جاده‌های چالوس، هراز، سوادکوه، کیاسر و محدوده‌های درون شهری و راه‌های فرعی استان باز و آمد وشد خودرو‌ها در هر دو مسیر رفت و برگشت عادی و روان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز