آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲۶ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۳:۵۵:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۷۹۷۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۲۶ تیر ۱۴۰۰
با ثبت یک مورد جدید فوت ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۴۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : روز گذشته ۲۱۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۹۴ بیمار جدید شامل ۲۱ مورد بستری و ۷۳ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود : از این تعداد در شهرستان بیرجند ۳۸ مورد، از شهرستان‌های خوسف ، درمیان و سربیشه هر کدام ۱ مورد، زیرکوه ۱۴ مورد، سرایان ۵ مورد، طبس ۶ مورد، فردوس ۳ مورد، قاین ۱۲ مورد و نهبندان ۱۳ مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

وی گفت : همزمان ۸۳۰ تست سریع مولکولی در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۲۷۰ بیمار جدید شد.

مهدی زاده گفت : در حال حاضر ۳۰۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵۲ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند.

وی افزود : از این تعداد ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال یک نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۶۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۷ بیمار شامل ۱۷ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

به گفته وی تاکنون ۲۱ هزار و ۷۴۶ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تا روز گذشته ۶۴ هزار و ۵۰۳ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۲ هزار و ۸۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

وی گفت : در شبانه روز گذشته با ثبت یک فوت جدید ناشی از کرونا، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۴۰ نفر افزایش یافت.

مهدیزاده افزود : در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند ۴۷ هزار و ۱۶۶ نفر رسید و تا کنون ۲۵ هزار و ۱۴۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز