با پیشنهاد شورای مشورتی بانوان رقم می خورد‌؛

مشارکت بانوان استان در طرح توسعه کویر تایر

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۱۲:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۵۰۵
با پیشنهاد شورای مشورتی، بانوان استان در طرح توسعه کویر تایر مشارکت و سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ این پیشنهاد در جریان بازدید از شرکت کویر تایر و گفتگو با  مدیر عامل این مجموعه، ارائه شد. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این دیدار ضمن تشکر از بانیان، سرمایه گذاران و فعالان شرکت کویر تایر خاطر نشان کرد: شورای مشورتی بانوان با نگاه ویژه شخص استاندار، در ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ و همزمان با روز زن فعالیت خود را آغاز کرد.

نفیسه نخعی با تأکید بر این که شورای مشورتی در نوع خود، اقدامی بی نظیر است، تصریح نمود:شورای مشورتی درست مثل ستاد توسعه خاوران، از طرح های ابتکاری استاندار است. وی با اشاره به این که شورا به طور مستقیم زیر نظر شخص استاندار فعالیت می کند، متذکر شد: ما طی نشست های مستمر و ماهانه، مسایل و مشکلات بانوان استان را به شخص استاندار منتقل و پیگیری می کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، این نگاه ویژه استاندار به حوزه بانوان را متأثر از عنایت دولت یازدهم و دوازدهم خواند و گفت: عنایت دولت و اعتقاد به توان و مدیریت زنان سبب شد رشد قابل توجهی در آمار مدیران زن استان داشته باشیم.

نخعی ادامه داد: ۳ مدیرکل، ۲ معاون مدیرکل، یک نفر مشاور استاندار و ۴ بخشدار زن استان، گویای این توجه می باشد.

وی اظهار داشت: به لحاظ انتصاب مدیران زن، بعد از ستاد وزارت کشور، خراسان‌جنوبی، چهارمین استان می باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به تدبیر استاندار در راه اندازی ستاد توسعه خاوران، گفت: بر اساس سیاست های ستاد توسعه، تأکید بر مشارکت و سرمایه گذاری بانوان در طرح های اقتصادی است. 

نخعی متذکر شد: با توجه به این تأکید، شورای مشورتی تمایل دارد مقدمات کار را برای مشارکت و سرمایه گذاری بانوان استان در طرح استیل کورد فراهم نماید. 

به گفته وی؛ بانوان می توانند با سرمایه های اندک خود در این طرح مشارکت نمایند و ضمن کمک به صنعت استان، زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم نمایند. 

وی اظهار امیدواری کرد؛ استیل کورد هم بتواند مثل کویرتایر در سطح ملی و بین المللی، مایه فخر و مباهات استان باشد. 

مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در ادامه ضمن ارائه گزارش مبسوطی درخصوص روند شکل گیری کارخانه، گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته حدود ۹ میلیارد تومان در سه طرح استیل کورد، نیروگاه خورشیدی و تولید تایر ماشین آلات معدنی و سنگین، سرمایه گذاری جدید خواهیم داشت.

زینلی تصریح نمود: تجربه چند سال اخیر نشان داده که درآمد کشور، دیگر از نفت نیست، بلکه در حال حاضر مواد پتروشیمی و معادن، سهم بسزایی در درآمد کشور دارند.

وی با تأکید بر این که خورشید، هرگز در کویر تایر غروب نمی کند، تصریح نمود: حاصل ۲۳ سال تلاش این مجموعه، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۵ هزار و ۹۳۶ نفر و نیز سهم ۱۶ درصدی در شاغلین استان می باشد. 

به گفته وی؛ سهم کویر تایر در ارزش افزوده بخش صنعت استان ۳۰ درصد است و نیز ارزش فروش محصولات کویرتایر معادل ۹۳ درصد ارزش فروش سه محصول استراتژیک زرشک، زعفران و عناب می باشد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز