آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۱۷:۳۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۹۹۲۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان جنوبی تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰
۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۰۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۶۱ بیمار جدید شامل ۲۸ بستری و ۳۳ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۷ مورد از بیرجند، شهرستان‌های سرایان، قاین و نهبندان هرکدام ۷ مورد، ۶ مورد از فردوس، ۴ مورد از خوسف و از شهرستان‌های سربیشه، بشرویه و طبس هرکدام یک مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۳۰۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵۷ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند.

مهدی زاده گفت: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۷۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۸۶ بیمار شامل ۴۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون ۲۲ هزار و ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۵ هزار ۳۰۷ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۳هزار و ۱۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته با یک مورد جدید فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۴۳ نفر افزایش یافت.

وی گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند ۶۲ هزار و ۳۷۶ نفر رسید و تا کنون ۲۵هزار و ۹۶۴ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

 

نظر شما