استاندار خراسان جنوبی :

پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، یک مرکز جامع خراسان جنوبی شناسی است

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۱۱:۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۲۹۲۵۸
پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، یک مرکز جامع خراسان جنوبی شناسی است
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، یک مرکز جامع معرفی و شناسایی خراسان جنوبی است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ملانوری با تأکید بر این مطلب در مراسم افتتاح پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، خاطرنشان کرد: پاویون فرودگاه به این جهت که می تواند فرصتی برای معرفی استان ایجاد کند، بسیار بااهمیت می باشد.
وی تصریح نمود: این که در محوطه پاویون فرودگاه، بخش هایی برای معرفی مشاهیر و مفاخر دیده شده، به این جهت است که مهمانان در یک نگاه ، استان را از بعد منابع انسانی بشناسند.
استاندار با تأکید بر این که پاویون، تنها یک ساختمان زیرمجموعه فرودگاه نیست، متذکر شد: این بنا، یک مرکز مدیریتی برای تصمیم گیری ها و خدمات بزرگ در راستای توسعه استان می باشد.
ملانوری اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل هوایی، پاویون فرودگاه ها از نیازهای اصلی و ضروری به شمار می رود.
وی بر استفاده بیشتر از این فضا برای معرفی تمامی توانمندی های خراسان جنوبی تأکید کرد.
استاندار ضمن تشکر از همه متولیان امر در بحث اجرای پروژه پاویون فرودگاه، گفت: یکی از موضوعاتی که در بدو ورود بنده به خراسان جنوبی مطرح بود، این بود که بعضی از مدیران هم پشت میز نشسته اند و برخی فعالیت ها به سستی انجام می شود ، اما آن چه در شرایط فعلی در استان اتفاق افتاده ، فعالیت های جهشی و انقلابی برخی دستگاه هاست.
ملانوری متذکر شد: علیرغم مشکلاتی که در کشور وجود دارد، برخی دستگاه ها با قدرت ریسک بالا، با استفاده از منابع استانی و ملی و بکارگیری ظرفیت ها و امکانات در اختیار، در تلاشند خدمات را هر چه سریع تر و با کیفیت بهتر به مردم ارائه نمایند.
وی، خراسان جنوبی را استانی خاص و منحصر بفرد نامید و گفت: باید تلاش کنیم در قالب خدماتی که ارائه می کنیم، زمینه بهره مندی مردم استان از منابع و ذخایر و ظرفیت ها فراهم شود.
استاندار ادامه داد: ما وقتی حرف از توسعه می زنیم، به دنبال فعال کردن معادن هستیم، به توسعه صنعت و کشاورزی می اندیشیم و افزایش مبادلات مرزی را خواستاریم تا رفاه مردم و عدالت اجتماعی توسعه یابد، لازمه تحقق این اهداف، تأمین برخی زیرساخت هاست.
ملانوری، حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی را از ملزومات توسعه خواند و گفت: در زمینه تأمین و توسعه این زیرساخت های حمل و نقل، استان به کارگاه عملیاتی بزرگی تبدیل شده است.
وی با بیان این که اجرا و بهسازی راه های مواصلاتی استان، سرعت رشد پرشتاب و صعودی دارد، گفت: دو بانده کردن محورهای اصلی ، بهسازی راه های فرعی و روستایی، اصلاح مسیرها و رفع نقاط حادثه خیز با شتاب در حال انجام است.
به گفته وی؛ در بحث راه آهن هم که از انتظارات چندین ساله مردم است و کشور هم به اجرای راه آهن شرق به شدت نیازمند می باشد، اقدامات خوبی صورت گرفته و در همین ابتدای دولت سیزدهم پیگیر هستیم تا عملیات اجرایی این پروژه، سرعت بیشتری بگیرد.
استاندار در ادامه به حوزه حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: اگر از سرمایه گذاران برای حضور در استان دعوت می کنیم، از مراودات علمی، تحقیقاتی، پژوهشی صحبت می شود و به دنبال جابه جایی بیشتر مسافر و بار هستیم، این همه نیازمند توسعه خدمات هوایی باکیفیت است.
ملانوری تصریح نمود: کیفی سازی خدمات هوایی زیرساخت هایی از جمله ترمینال مناسب، باند باکیفیت، تجهیزات ایمنی به روز، پاویون مجهز و ... نیاز دارد.
وی تأکید کرد: در این میان، پاویون که در ورودی استان قرار گرفته، به نوعی چشم و چراغ خراسان جنوبی است.
به گفته وی؛ با اصلاح ورودی ها می توان شرایطی را فراهم کرد که هر مهمانی در همان نگاه اول جذب موقعیت شده و با ذهنیت مناسبی وارد استان شود.

 ساختمان پاوین فرودگاه شهید کاوه با زیربنای ۷۹۶ مترمربع در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع احداث شده است.
اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال می باشد.
پاویون فرودگاه شامل دو سالن تشریفات است.
این مراسم با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی همراه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز