رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

احتمال افزایش شیب ابتلا به کرونا در هفته اول آبان

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۲:۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۴۱۳۲
احتمال افزایش شیب ابتلا به کرونا در هفته اول آبان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در راستای عادی انگاری ها به‌رغم روندِ به‌نسبت کاهشی در روزهای اخیر، منحنی آمار مبتلایان کرونا در روزهای آتی شیب افزایشی به خود خواهد گرفت.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان، در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی و تشکر از زحمات شبانه روزی این حافظان امنیت، بیان کرد: علیرغم اینکه در روزهای اخیر شاهد یک شیب کاهشی و ثبات در مبتلایان کووید بودیم اما در راستای عادی انگاری مردم و سفرهای غیر ضروری در تعطیلات اخیر پیش بینی می شود که در هفته اول آبان ماه شاهد یک شیب افزایشی در تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم که در این شرایط خستگی و فرسودگی کادر درمان یک امر نگران کننده است چرا که این روزها علاوه بر فشار کاری مجبور به تحمل فشارهای روانی زیادی هستند و می طلبد که قبل از شروع پیک جدید موازین بهداشتی جدی تر گرفته شود. 

وی ادامه داد: تنها راه کنترل شیوع ویروس منحوس "رسیدن به سطح ایمنی هفتاد درصدی جامعه" است، اما در حال حاضر از بین ۸۰۴ هزار نفر جمعیت گروه هدف در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۶۱۳ هزار و ۹۲۳ نفر (۷۶درصد) دُز اول و فقط حدود ۲۷۱ هزار و ۵۹ نفر(۳۳ درصد) موفق شده‌اند که دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند و مردم باید توجه داشته باشند که فاصله بسیاری تا رسیدن به سطح ایمنی مطلوب باقی مانده و می بایست همچنان دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی در ادامه این نشست در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان سخن گفت و افزود: هدف نهایی واکسیناسیون دانش آموزان واجد شرایط تا ۲۰ مهرماه می باشد که با دریافت دُز دوم در ۲۰ آبان ماه، شاهد حضوری شدن مدارس در نیمه اول آذر ماه ۱۴۰۰ باشیم اما متاسفانه در تعطیلات اخیر علیرغم اینکه کلیه مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال و آماده ارایه خدمت به واجدین شرایط بود، در روز گذشته تنها ۱۴۰۰ دانش آموز به مراکز مربوطه مراجعه و واکسن خود را دریافت کردند و از بین ۸۲ هزار و ۷۹۷ دانش آموز ۱۸_۱۲ ساله تاکنون ۳۸ هزار و ۷۹۸ نفر (۴۷ درصد) علیه ویروس کووید ۱۹ واکسینه شده اند.

متولی سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: متاسفانه ۱۵ درصد از جمعیت گروه سنی بالای ۸۰ سال تاکنون واکسینه نشده اند و تنها ۳۸ درصد از مادران باردار واکسن کرونا را دریافت کرده اند که جای نگرانی دارد.

وی اظهار کرد: در صورت تامین مکان، تجهیزات و اینترنت در خیابان امیرکبیر، دانشگاه علوم پزشکی اراک این آمادگی را دارد که نیروی کافی جهت تبلیغات، تشویق افراد جهت دریافت واکسن و واکسیناسیون گروه های هدف در آن منطقه مستقر کند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم در جامعه و شیوع ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به یک الزام تبدیل شده است اما چسباندن یک بنر بر درب مغازه و سایر اماکن عمومی کافی نیست و اصناف می بایست از ارایه خدمت به افراد بدون ماسک اجتناب ورزند.

جمالیان در پایان این نشست از همکاری و همیاری سپاه و شهرداری در اطلاع رسانی ها و نصب بنر در سطح شهر تشکر کرد و از تمامی ادارات خواست تا با همکاری با دانشگاه در زمینه اطلاع رسانی گامی در جهت قطع انتقال ویروس بردارند.

نظر شما