دستگاه MRI وارد قاین شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۰:۰۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۵۸۸۲
دستگاه MRI وارد قاین شد
یک دستگاه MRI که قابلیت پوشش بیماران بالای ۱۲۰کیلوگرم وزن را دارد، وارد قاین شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه MRI با قابلیت پوشش بیماران سنگین وزن که بیش از ۱۲۰کیلوگرم وزن دارند، وارد قاین شد.

اسحاقی با اشاره به اینکه این دستگاه در بیمارستان شهدای قاین نصب خواهد شد افزود: با ورود این دستگاه، همشهریان قاینی‌ و دیگر هم استانی‌ها که به دلیل وزن بالا مجبور به سفر به شهر‌های دیگر برای انجامMRI بودند، برطرف شد.

وی در خصوص روند تخصیص این دستگاه گفت:  ۱۶ شهریور ماه پارسال در جلسه‌ای با وزیر سابق بهداشت، نمکی برای اختصاص یک دستگاه MRI و یک دستگاه ماموگرافی دستور  داد.

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در جلسه‌ای با صفوی رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تصمیم بر این شد تا قرارداد دستگاه MRI به نام بیمارستان شهدای قاین منعقد شود که این جلسه در ۶ دی ماه پارسال برگزار شد.

اسحاقی افزود: ارزش این دستگاه ۲۳ میلیارد تومان است و ساختمان آن نیز به همت خیران ساخته شده است.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص اینکه این دستگاه در چه شهرستانی مورد استفاده قرار گیرد، بیان کرد: طبق شنیده ها، گفته شده بود که قاین ساختمان MRI ندارد، اما چند شهرستان این ساختمان را در اختیار دارند، اما با نظارت کامل شرکت سازنده دستگاه، کار ساخت ساختمان نیز انجام شد.

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت شرکت سازنده بر این اساس بوده است که باید تمام شرایط لازم برای استقرار دستگاه محقق می‌شد.

اسحاقی گفت: زمانی که تصمیم بر گرفتن این دستگاه گرفته شد، قصد بر آن بود که هم مشکل قاینی‌ها و هم مشکل تمام استان رفع شود که به دلیل پوشش بیماران بالای ۱۲۰ کیلوگرم وزن، هم استانی‌ها نیز می‌توانند از خدمات مربوطه استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز