جواد قناعت در جمع نمازگزاران شهرستان خوسف: مشکلات اقتصادی مردم به مرور کمتر می‌شود

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۰۹:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۸۹۱۱
جواد قناعت در جمع نمازگزاران شهرستان خوسف: مشکلات اقتصادی مردم به مرور کمتر می‌شود
استاندار خراسان جنوبی در جمع نمازگزاران شهر خوسف گفت: مشکلات اقتصادی مردم به مرور کمتر می‌شود.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در جمع نمازگزاران شهر خوسف ضمن تشریح شرایط دنیا خاطرنشان کرد: در موضوعات خارجی و سیاست بین الملل ورق دارد به نفع جبهه مقاومت بر می‌گردد و الحوثی‌های یمن که تحت بمب باران و فشار بودند و قرار بود آل سعود خائن با همکاری اتحادیه اروپا و آمریکا یمن را یک هفته ای بگیرند، اکنون که نه تنها به اهداف خود نرسیدند، بلکه حالا یمنی ها در حال حمله به سعودی ها هستند.
وی ادامه داد: امروز دغدغه جدی اسرائیل که قرار بود حماس و غزه را فتح کند، شبهه نظامیان حماس و حزب الله لبنان است.
مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای بر هم زدن سوریه بنا داشتند حکومت سوریه را به طور کامل تغییر دهند، گفت: یکی از شعارهای انتخاباتی دولت دوم اوباما، برکناری بشار اسد و روی کار آمدن حکومت دلخواه غرب در سوریه بود، اما سوریه روی پای خود ایستاد و دولت های آمریکا یکی پس از دیگری تغییر کردند و به اهداف خود هم نرسیدند.
دکتر قناعت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم با رأی تمام اعضای اجلاسیه شانگهای رسماً به عضویت اصلی سازمان همکاری‌های شانگهای درآمد، تصریح نمود: ایران در گذشته خیلی پیگیر بود که عضو معاهده شانگهای شود اما برخی از همین کشورهای غربی و البته برخی چهره های نفاق در داخل و همچنین بعضی از خواص آلوده در کشور به خاطر سیگنال هایی که به آمریکا و اتحادیه اروپا می دادند، باعث شدند علاوه بر اعمال تحریم های فلج کننده بر علیه کشور، کشورهای عضو پیمان شانگهای نیز اجازه پیوستن ایران به این سازمان را ندهند.
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران از حالت تدافعی خارج شده و حالت هجومی پیدا کرده است و این موضوع باعث شده ایران به عضویت معاهده شانگهای درآید که این اتفاق، برکات اقتصادی خوبی را در سال‌های آینده برای کشور به همراه خواهد داشت.
استاندار با بیان اینکه سازمان شانگهای یک بلوک جدید اقتصادی شامل روسیه، چین و کشورهای حوزه خلیج فارس است، اظهار داشت: قبل از این غربی ها اجازه نمی دادند ایران به عضویت این سازمان درآید اما امروز به برکت اقتدار ایران، یکی از اعضای این معاهده ایم.
قناعت با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی امروز در موضوعات خارجی در حال پیشرفت است و شرایط به نفع ایران در حال تغییر می باشد، گفت: این که در فضای بین المللی همه چیز در حال تغییر به نفع جمهوری اسلامی است، به برکت رهنمودها و هدایت های پیامبر گونه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اقتدار و جان برکفی نیروهای مسلح حاصل شده است.
وی با تأکید بر مشکلات اقتصادی جامعه، خاطرنشان کرد: این مشکلات با همت و برنامه هایی که دولت دارد در حال مرتفع شدن است و ان شاء الله هر روز کمتر خواهد، البته در این راه مردم هم باید همچون گذشته صبور و همراه باشند.
استاندار متذکر شد: از ۴۲ سال عمر انقلاب، حدود ۳۴ سال قوه مجریه و به ویژه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و نیز وزارت اقتصاد در دست یک گروه و جناح خاص سیاسی در کشور بوده که از آنها به عنوان لیبرالیست ها، تکنوکرات ها و افرادی که تفکر انقلابی ندارند و فرزندانشان در غرب هستند و در اندیشه اقتصادی آنها، اسلام جای ندارد، نام می برند.
دکتر قناعت ادامه داد: اگر می بینید امروز کشور دچار مشکلات اقتصادی است، ربطی به انقلاب ندارد، بلکه نتیجه ۳۴ سال دل بستن به غرب و تفکر لیبرالی در اقتصاد می باشد.
وی با اشاره به اینکه ۳۴ سال حوزه های اقتصادی کشور در دست افرادی بود که تفکر جدایی دین از سیاست و اقتصاد را داشتند، تأکید کرد: این افراد متأسفانه اعتقادی به سیاست و اقتصاد اسلامی نداشتند و معتقد بودند که دین فقط در چار چوب مسجد است و دین و انقلاب در حوزه مدیریت نباید وارد شود.
به گفته وی؛ اگر کشور دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی است باید آنهایی جواب بدهند که ۳۴ سال کشور دست شان بوده، لذا مشکلات ربطی به نظام و انقلاب ندارد.
استاندار تأکید کرد: قطعاً بدانید چنانچه دولت انقلابی به طور کامل مستقر شود و مسئولیت ها در دست نیروهای انقلابی، دلسوز، ارزشی، جهادی و جان برکف بیفتد، فضای کشور تغییر خواهد کرد و مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد اما در این راستا باید کمی صبر کرد.
دکتر قناعت خاطرنشان کرد: همه این مشکلات را نمی توان فوری حل کرد، اما دولت و خدمتگزارن به مردم در حال تلاش شبانه روزی هستند تا هر چه زودتر مشکلات کمتر شود.
وی ادامه داد: همان طور که در عرصه‌‎های بین المللی پیشرفت کردیم، در حل مشکلات داخلی هم پیشرفت خواهیم کرد، فقط مردم باید مراقب باشند و که در انتخابات ها به چه افرادی رأی می دهند، چنانچه به افراد دلسوز رأی بدهند مشکلات حل و وضع مردم خوب خواهد شد اما وقتی به کسی که اعتقادی به اقتصاد اسلامی ندارد و نگاه او به لیبرالی غرب است وضع کشور همین می ماند.
به گفته وی؛ شرایط و مشکلاتی که در کشور وجود دارد و مردم را دچار سختی کرده، قابل مدیریت است و با توکل بر خدا حل خواهد شد.
استاندار با بیان اینکه بنده کمتر از دو ماه است که به استان آمدم و طی این مدت سفرهای شهرستانی را شروع کرده ام، گفت: در اولین فرصت به خوسف هم سفر خواهیم کرد و مشکلات را احصاء نموده و برخی مسایل را فوری و برخی ها را نیز طی بازه زمانی بیشتر حل خواهیم نمود.
دکتر قناعت ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین مردم این شهر و دیدار با آنها، خاطرنشان کرد: خوسف شهر علم و فقاهت و دیار بزرگان و علمای برجسته همانند خاندان آیت الله عبادی است.
وی گفت: طی یک سفر یک روزه و از قبل مطالعه شده مشکلات شهرستان خوسف را بررسی و با حضور همه مدیران استانی و شهرستانی برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز