۱۰ دلیل اصلی طلاق که باید از آنها دوری کرد

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۴:۳۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۳۰۰۰
۱۰ دلیل اصلی طلاق که باید از آنها دوری کرد
دلایل اصلی جدایی و طلاق در این مطلب همراه با ده راهکار پیشگیری از بروز آن‌ها ارائه شده است.

به گزارش برنا؛ اگر هر کدام از این عادت‌های بد در زندگی زناشویی شما نمود پیدا کرد، زمان آن فرا رسیده تا تغییراتی در زندگیتان اعمال کنید.

۱. رفتارهای بد

شاید زمانی که شما جوان بودید، رفتارهایی داشتید که چندان خوشایند نبودند، اما به عنوان یک بزرگسال؛ به خصوص اگر صاحب خانواده باشید، این رفتارهای قدیمی (که ممکن است شامل سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و یا مصرف دخانیات باشد) باید ترک شود. اگر شما نمی‌توانید به تنهایی جلوی این رفتارها را بگیرید، گام بعدی این است که از کسی کمک بخواهید. از همین حالا شروع کنید؛ ممکن در سال آینده شما به یک فرد جدیدی تبدیل شده باشید!

۲. خیانت

ممکن است پیمان و تعهدات مذهبی و روحانی خود را زیر پا گذاشته باشید (یا مجرد بوده و یا ازدواج کرده باشید)، شاید هم قلب همسرتان را برای خیانتی که نسبت به او کرده‌اید سخت شکسته باشید. در چنین شرایطی جبران کردن این اشتباه واقعا سخت و دشوار است، اما غیرممکن نیست. ترفند مهم در اینجا این است که برای جلوگیری از این رخداد ناپسند در وهله‌ی اول، از ایده‌ی رابطه جنسی با دیگران به طور کامل چشم پوشی کنید؛ خواهید دید که در آن صورت همسرتان جذابیت بیشتری برایتان خواهد داشت.

۳. خشم گمراه کننده

چند بار شده است که شما روزی خسته کننده و غم انگیز در محل کار خود سپری کنید و با همان حالت به منزل بروید؟ تصور کنید؛ این کار عادلانه نیست و به رابطه‌ی عاطفی شما آسیب می‌رساند. اینکه با یکدسته از انرژی منفی به منزل می‌آیید، فقط می‌تواند همه چیز را زشت جلوه دهد. شما باید آرامشی را که به آن نیاز دارید به دست آورده و در چند لحظه احساس و خلق و خوی خود را تغییر دهید. اینکار را می‌توانید با به آغوش کشیدن همسر و گفتن اینکه: “محبوبم، من روز خسته کننده‌ای را سپری کرده‌ام” تجربه کنید.

۴. تکیه‌گاه مناسب نبودن

اگر نمی‌توانید از کسی که عاشقش هستید، در مواقعی که او غمگین، ناراحت یا به دلیل برخی حوادث زندگی پریشان خاطر شده است حمایت کنید، زمان و انرژی شما در این رابطه تلف شده است. حمایت نکردن باعث می‌شود عزیزانتان احساس بدی پیدا کنند. اگر شما نمی‌توانید حامی نیمه‌ی دیگر وجود خود باشید و به تغییر دادن خود بپردازید، وقت آن فرا رسیده که جدایی را برگزینید. اگر خواهان آن هستید که رابطه‌تان را حفظ کنید، یاد بگیرید که چگونه تکیه‌گاه مناسبی برای همسر خود باشید.

۵. افراد نامناسب

اگر شما دوستانی دارید که شریک زندگیتان بودن شما با آن‌ها را ترجیح نمی‌دهد می‌تواند ناشی از دو دلیل بوده باشد:

یا مسئله‌ی کنترل کردن شما توسط همسرتان در اینجا مطرح است یا این که این اشخاص، جزو افراد منفی هستند و نباید در زندگی شما حضور داشته باشند. اگر مسئله‌ی اول که ناشی از حساسیت زیاد همسرتان به شما (تن‌ها او و یا هردویتان نسبت به هم) می‌باشد وجود داشته باشد، باید همراه با یکدیگر به یک مشاور مراجعه نمایید. اگر دوستان شما رفتارهای نامناسبی دارند و یا اینکه به همسرتان بی احترامی می‌کنند، در آن صورت است که شما باید افراد جدیدی را برای معاشرت کردن و دوستی برگزینید.

۶. عدم محبت و توجه

اگر شما با کسی که شما را عاشقانه دوست دارد مهربان نباشید، او در نهایت طلب محبت از شما را قطع خواهد کرد. پس از اینکه زمان کافی سپری شد، برای طلب این مهربانی بسیار خجالت زده خواهیم شد. بحث من در مورد رابطه‌ی جنسی نیست بلکه تنها در مورد توجه کردن است؛ به عنوان مثال دست یکدیگر را گرفتن یا یکدیگر را در آغوش گرفتن و کارهایی از این قبیل. اگر شما نیازمند صمیمیت بیشتری در روابط خود با همسرتان هستید، وقت آن فرارسیده که به آرامی و با آرامش شروع به ایجاد صمیمیت نمایید.

۷. دروغ گفتن

به راستی چرا؟! چه لزومی دارد وقتی همسرتان نسبت به انجام دادن کاری راغب نیست یا انجام دادن آن را تایید نمی‌کند نسبت به نظر او واکنش نشان دهید و به او دروغ بگویید؟! توجه کنید؛ دروغ گفتن شما به او فقط وضع را بدتر می‌کند. در این میان صداقت از بین می‌رود و رابطه‌ی عاطفی شما به سرعت دچار تغییر و دگرگونی می‌شود. همسر شما نیز تمام اعتمادش را به شما و نسبت به مشارکت با شما از دست خواهد داد.

۸. سرقت

طلاق به دلیل مسائل مالی، علت بیش از ۳۰ درصد تمامی طلاق‌ها را تشکیل می‌دهد. تنها این واقعیت که “خیانت مالی” تبدیل به یک کلمه کلیدی شده است، به این معنی است که این موضوع چقدر فراگیر شده است. اگر از کسی که دوستشان دارید می‌توانید سرقت مالی کنید، شما مشکل داشته و نیاز به کمک دارید. اگر احساس می‌کنید که در این مورد حق با شماست، نیاز به مشاوره دارید. اگر به چنین کاری ادامه دهید، شما مجبور به ترک رابطه هستید.

۹. گذشت کردن

زوج‌هایی وجود دارند گه درگیر کار و مشغله‌های خود می‌شوند. در این میان با چالش‌هایی که در گذر زمان با آن مواجهه می‌شوند آزموده می‌شوند. گذشت کردن به معنی تسلیم شدن نیست بلکه روش سنجیده‌ای است هنگامی که با کسی در مورد موضوعی اختلاف نظر داریم. روابط ما تماما بر پایه‌ی سازش و گذشت با یکدیگر شکل می‌گیرد. این را همیشه به یاد داشته باشید که شما می‌توانید بدون ایجاد ناراحتی به اختلاف نظرها خاتمه دهید.

۱۰. گفتگو نکردن

در یک رابطه، سکوت کردن هرگز جائز نیست. هرچه بیشتر صحبت کنید احساس بهتری پیدا می‌کنید. گفتگو کردن مهمترین چیز در یک رابطه است، اما اگر اینگونه نیست و شما ارتباطات چندان مناسبی با یکدیگر ندارید، شما نمی‌توانید یک رابطه‌ی خوب و عالی داشته باشید.

پس با یک فنجان قهوه در کنار همسرتان بنشینید و از کلمات خود استفاده کنید. خواهید دید که مکالمه‌تان خیلی بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید به طول خواهد انجامید.

تغییر دادن نحوه‌ی ارتباط شما، می‌تواند به همان اندازه‌ی تغییر دادن یک عادتِ بد باشد یا ممکن است نیاز به یک محرک خارجی داشته باشد. اگر درگیر هر کدام از این رفتارها هستید، اما دوست دارید تا سالیان سال در کنار هم زندگی کنید، باید به آنچه انجام می‌دهید و چرایی انجام آن کار توجه کنید؛ زیرا تنها راه همین است.

 

نظر شما