شهردار تبریز سیاست های ۱۴ گانه مدیریت شهری را تشریح کرد

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۷:۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۳۲۴۱۴۵
شهردار تبریز سیاست های ۱۴ گانه مدیریت شهری را تشریح کرد
شهردار کلانشهر تبریز در آغازین روزهای مدیریتی خود ضمن حضور در جمع خبرنگاران سیاست ها وبرنامه های کاری خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار با اشاره به سیاست های 14 گانه خود برای اداره کرد کلانشهر تبریز گفت:  از جمله این راهبردها تغییر دیدگاه نظام مدیریت در درون شهرداری  و مدیریت جهادی لازمه تحقق تحول اساسی در نظام مدیریت پیشرفت شهر است.

وی ایجاد نظام برنامه ریزی آتی شهر بر اساس مجموعه های دانش بنیان و ایجاد زنجیره های نظام ارزشی در موضوعات تصمیم سازی و نیازهای مدیریت شهری و  راهبرد تلاش در جهت شکل گیری اقتصاد پایدار شهری و تقویت درآمدهای پایدار را از دیگر راهبردهای کلان مدیریتی عنوان کرد.

اعتقاد به کار گروهی، توجه ویژه به آموزش و بهره‌وری‌ و تعریف مناسب از تعامل در ارکان مدیریت شهری، ایجاد نظام برنامه‌سازی دانش‌بنیان، تلاش در جهت شکل‌گیری اقتصاد پایدار شهری و توجه به عدالت اجتماعی در توزیع خدمات و امکانات شهری از دیگر برنامه های اعلامی شهردار تبریز بود.

هوشیار در بخش دیگری از صحبت های خود ایجاد اقتصاد پایدار شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت:  تنها چهار درصد از درآمد شهر تبریز پایدار است که در این راستا تلاش می‌کنیم که الگوهای جدید درآمدزایی و مالی را رصد کنیم و با استفاده از تجارب سایر شهرهای کشور، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بسترسازی برای تحرک چرخه اقتصاد، اشتغالزایی، توانمندسازی‌، بهره گیری از ظرفیت‌های بدنه شهرداری، کاهش هزینه‌های جاری و تکیه بر فناوری، توجه به عدالت اجتماعی و ... الگوهای پایدار در نظام مالی شهر ترسیم کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مناطق کم برخوردار در توزیع در آمد های شهرداری گفت: به دنبال وضع قوانین و مقررات جدید با رویکرد اخذ عوارض و برخورداری اقشار محروم شهر از آن‌ها هستیم. عدالت اجتماعی‌ باید در بین شهروندان برقرار شود و توزیع درآمدها بر اساس نیازمندی‌ها انجام گیرد. مثلا قرار است در بودجه ریزی سال آتی، تخصیص آسفالت و بودجه هر منطقه بر اساس نیاز آن منطقه باشد که در این صورت تفاوت بودجه شهرداری‌های مناطق محروم و برخوردار شاید به دو برابر برسد.

شهردار تبریز با اشاره به پروژه های کلان شهری از جمله مترو تبریز نیز گفت: از این پس تمامی پروژه ها با در نظر گرفتن روزشمار شروع و اتمام پروژه به مردم معرفی می شود و انتظار داریم که رسانه ها نیز این مطالبه را از ما داشته باشند که بر مبنای روزشمار پروژه ها عملیاتی شوند.

وی تامین اعتبار پروژه های بزرگ شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: اتمام خط یک متروی تبریز، اعتبار بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومانی لازم دارد که ۵۰۰ میلیارد تومان آن از طریق اوراق قطار شهری در خرداد ماه و مابقی از طریق مصوبات سفر ریاست جمهوری تامین می‌شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود تا در طول یک و نیم سال آینده این خط به صورت کامل به اتمام برسد.

هوشیار استفاده از پتانسیل بانوان و جوانان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بخشی از همکاران ما را در شهرداری بانوان تشکیل می دهند و بدون شک در هفته های آینده شاهد حضور بانوان در پست های مدیرتی خواهید بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز