نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

تلاش ستاد کل نیروهای مسلح در بحث اشتغال جوانان کشور

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۵:۴۳:۳۴
کد خبر: ۸۷۰۳۰۱
تلاش ستاد کل نیروهای مسلح در بحث اشتغال جوانان کشور
نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تلاش هستیم، بتوانیم کمکی هرچند اندک در بحث اشتغال جوانان کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "رضا علی خانی" در جلسه استانی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح که در یزد برگزار شد ضمن اشاره به وظایف و ماموریت های ذاتی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیز جزو ماموریت های حوزه نرم نیروهای مسلح کشور است.

نماینده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تصریح کرد: براساس تدبیر مقام معظم رهبری، قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در داخل ستاد کل تشکیل شده و وظیفه دارد که با استفاده از همه ظرفیت های موجود و با کمک دستگاه های اجرایی یک هم افزایی را برای مهارت آموزی سربازان وظیفه ایجاد کند.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این طرح کارکنان وظیفه­ ای که مشغول خدمت در نیروهای مسلح هستند همزمان با گذراندن دوران مقدس سربازی، مهارتی را کسب خواهند کرد.

علی خانی تصریح کرد: از دیگر اهداف این طرح این است که افرادی که دارای مهارت نیز هستند همزمان با گذراندن خدمت مقدس سربازی در قالب کارورزی مهارتشان افزایش بیشتری پیدا کند و زمانی که از بدنه نیروهای مسلح خارج می شوند با مهارت بالا وارد جامعه و بازار کار شوند.

وی گفت: برای کارکنانی که بتوانند این دوره ها را طی کنند بعد از پایان خدمت سربازی یک سری تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا ان شاءالله بتوانیم کمکی هرچند اندک در بحث اشتغال جوانان کشور داشته باشیم.

نماینده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح ضمن اشاره به تفاهم نامه های مختلف این قرارگاه با ادارات مختلف اجرایی افزود: خوشبختانه هماهنگی و هم افزایی خوبی بین نیروهای مسلح با سازمان های اجرایی صورت گرفته که ما به دنبال گسترش این موضوعات هستیم.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون ما به نتایج خوبی دست یافته ایم و نقشه راه ستاد کل بر اساس سه محور قبل خدمت ، حین خدمت و بعد از خدمت است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک دستگاه های اجرایی، استعداد جوانان جامعه را قبل از اینکه وارد بدنه نیروهای مسلح شوند شناسایی و متناسب با علائق آنها در محل مناسب به کارگیری شوند تا هم نیروهای مسلح از ظرفیت آنها استفاده کنند و هم اینکه حضور سربازان در نیروهای مسلح با انگیزه تر باشد.

علی خانی با بیان اینکه تلاش داریم جوانان کیفی تری را وارد عرصه کار و تولید در جامعه کنیم افزود: امروز عملکرد 2 ساله را که بررسی می کنیم با افرادی مواجه هستیم که پس از خروج از بدنه سازمان نیروهای مسلح منبع درآمدی را برای خود کسب کرده اند.#

نظر شما