۱/۵ هکتار از مراتع روستای تنگ چنار طمع حریق شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۶:۴۶:۵۴
کد خبر: ۸۷۰۳۱۵
۱/۵ هکتار از مراتع  روستای تنگ چنار طمع حریق شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز گفت: 1/5 هکتار از مراتع روستای تنگ چنار در اثر بی‌توجهی مردمی، در مناطق حساس و رها کردن آتش طمعه حریق شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، سید علی باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز خبرداد: در پی بی توجهی مردم و بدون اطفاق آتش در مناطق حساس مراتع  روستای تنگ چنار ۱/۵هکتار  در آتش سوخت.

وی ادامه داد: با اطلاع از ایجاد حریق در مراتع روستای تنگ چنار در روستای تنگ چنار مقابله با آتش در این مراتع و ممانعت از گسترش  آن توسط نیروهای یگان‌ حفاظت اداره منابع طبیعی مهریز با همکاری آتش نشانی شهرستان و نیروهای مردمی آغاز شد.

باقری تصریح کرد: با اقدام سریع همه ارگان ها به ویژه مردم این روستا  از گسترش آتش و از وارد آمدن خسارت بیشتر به مراتع جلوگیری  بعمل آمد.

وی گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ‌، حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را در راس برنامه‌های خود قرار داده  اما مشارکت مردم و شوراها‌، دهیاران و همکاری دستگاهها در این زمینه دارای اهمیت بالایی است.‌

باقری افزود: با توجه به خشکی علوفه های مرتعی از روشن نمودن آتش در مراتع خودداری  تا دیگر شاهد بروز اینگونه حوادث نباشیم و در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع موضوع را بلافاصله به شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع دهند تا با اقدامات به موقع خسارات  وارده را کاهش داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز