۲ هزار واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید برمی گردند

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۴:۳۴:۲۳
کد خبر: ۸۷۰۷۸۸
۲ هزار واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید برمی گردند
معاون وزیر صمت از بازگشت 2 هزار واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محسن صالحی نیا گفت: با هدف رونق تولید علاوه بر تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 98 یا تسهیلات رفع موانع تولید، امسال بیست هزار میلیارد تومان هم از محل منابع ریالی صندوق توسعه ملی، سپرده گذاری نزد بانک ها و از محل منابع داخلی بانک ها در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد.
 مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: این تسهیلات از این ماه با سرعت بیشتری اعطا می شود.
وی افزود: چرخه تولید 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور با مشکل مواجه است که این واحدها یا کاملا از چرخه تولید خارج شده اند یا قابل بازگشتند به همین علت امسال وزارت صمت تلاش برای بازگشت 2 هزار واحدی که قابل برگشت به چرخه تولید هستند را هدفگذاری کرده است . 
صالحی نیا افزود: در هشتصد و پنجاه شهرک صنعتی کشور بیش از 4 هزار واحد تولیدی فعالند که با توجه به اینکه اطلاعات آنها با سامانه برخط طراحی شده به روز می شود  تا 22 درصد واحد ها غیرفعال شده اند.
به گفته صالحی نیا امسال 7 برنامه رونق تولید از جمله نهضت ساخت داخل و توسعه صادرات را در دستور کار دارد.
معاون وزیر صمت به افزایش بیش از هفت درصدی صادرات غیر نفتی چهار ماهه امسال و کاهش چهار درصدی واردات کشور هم اشاره کرد و گفت : اقلام وارداتی بیشتر شامل مواد اولیه و درراستای رونق تولید است.
برگزاری نمایشگاه عرضه توانمندی های صنعت و معدن کشور از بیست و هفتم تیرماه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی تهران با هدف معرفی برترین تولید کنندگان داخلی خبر دیگری بود که معاون وزیر صمت اعلام کرد.
معاون وزیر صمت به مناسبت روز صنعت و معدن و برای دیدار با استاندار سمنان، چند بازدید از واحدهای صنعتی، افتتاح یک واحد تولیدی و شرکت در مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان به استان سمنان سفر یکروزه داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز