هزینه ۳۰ میلیاردی دولت برای آبرسانی به روستاهای گوشه و مزدک در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۷:۰۳:۳۹
کد خبر: ۸۷۶۸۶۱
هزینه ۳۰ میلیاردی دولت برای آبرسانی به روستاهای گوشه و مزدک در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه سال اخیر برای آبرسانی به روستاهای گوشه و مزدک در شهرستان بویراحمد حدود 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

به‌گزارش گروه استان های برنا؛ "فیض اله پاسره" با بیان اینکه مجتمع آبرسانی روستاهای گوشه و مزدک با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: اخیراً بخش اندکی از جمعیت این روستاها به دلیل اختلاف ارتفاع و توپوگرافی خاص، با نبود آب در ساعاتی از روز مواجه بودند که همکاران ما با نصب شیرفلکه های توزیع و فشار شکن در حال رفع مشکلات این مناطق هستند.

وی همکاری مردم در آبرسانی مستمر و بدون ایراد را موثر دانست و ادامه داد: در فصل سرد و اوایل بهار پمپ‌های آب و فاضلاب در این منطقه تنها شش ساعت روشن است و آب مردم تأمین می‌شود، اما در تابستان با وجود روشن بودن پمپ‌ها در ۲۴ ساعت روز، با مشکل آب در این روستاها مواجه می‌شویم، از توپوگرافی خاص منطقه که موجب توزیع نامناسب می‌شود که بگذریم، استفاده‌های غیرمجاز و البته آبیاری‌های خلاف قاعده باغات و صیفی‌کاری‌ها در این منطقه نیز مزید بر علت شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص درخواست مردم این مناطق مبنی بر تغییر مسیر یکی از خطوط تامین آب گفت: برای خط لوله‌ای که از روستای گنجه‌ای می‌گذرد قریب به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده که به زودی و با انتخاب پیمانکار، این خط جابه‌جا شده و انشعاب‌های گنجه‌ای نیز سامان داده می‌شود.

پاسره افزود: هفت کیلومتر خط انتقال، 22 کیلومتر شبکه توزیع، احداث مخزن 1000 متر مکعبی، 40 هزار متر مربع آسفالت و نصب 800 فقره انشعاب آب بخش‌هایی از مجتمع بزرگ آبرسانی روستاهای گوشه و مزدک است که چهار روستای بزرگ این مناطق با 998 خانوار و جمعیتی بالغ بر 5000 نفر از عواید این مجتمع بزرگ آبرسانی منتفع شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال اخیر نیز مشکل آب روستای قادرآباد مزدک با اجرای 4.5 کیلومتر شبکه داخلی، 700 متر خط انتقال، و اجرای مخزن 200 با شش میلیارد ریال اعتبار مرتفع شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همچنین از پیش‌بینی و مصوب شدن حدود 20 میلیارد ریال اعتبار در سال 98 برای اصلاح و توسعه خطوط آبرسانی روستاهای گوشه و مزدک خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز