مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

جشنواره مد و لباس کردی حرکتی برای جمع آوری بانک اطلاعات طراحان لباس است

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۹:۰۷:۴۸
کد خبر: ۸۷۷۵۹۸
جشنواره مد و لباس کردی حرکتی برای جمع آوری بانک اطلاعات طراحان لباس است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: جشنواره مد و لباس کردی حرکتی برای جمع‌اوری بانک اطلاعات طراحان و تولیدکنندگان لباس کردی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ جلال قلعه‌شاخانی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس کوردی در جمع خبرنگاران گفت: آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با پوشش متنوع مناطق کردنشین از ضرورت‌های برپایی این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کردستان عنوان کرد: وصل کردن طراحان و تولیدکنندگان با مصرف‌کننده از دیگر ضرورت‌های برپایی این نمایشگاه و جشنواره در استان است.

او با بیان اشاره به دیگر ضرورت‌های برپایی نمایشگاه یاد شده بیان کرد: جمع کردن بانک اطلاعاتی از طراحان مد و لباس و انجام پژوهش‌های جامع از پوشش کردی از دیگر ضرورت‌های برپایی نمایشگاه و جشنواره مد و لباس کردی به شمار می‌رود.

قلعه شاخانی با اشاره به چگونگی انتخاب طراحان لباس کردی و شرکت آنها در جشنواره و نمایشگاه کردی اعلام کرد: سعی بر این بود تا از طریق اتحادیه‌های تخصصی مرتبط، طراحان و دوزندگان لباس کردی شناسایی و معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با بیان اینکه محدودیت فضا موجب شد تا تنها از کسانیکه طرح‌های ابتکاری در حوزه لباس کردی براساس حفظ اصالت آن ارائه می‌دهند، دعوت شود، اعلام کرد: برای برپایی این جشنواره فراخوان اعلام شد و علاقمندان نیز شرکت کردند.

قلعه‌شاخانی اضافه کرد: لازم است این جشنواره تداوم یابد تا بتواند جریان‌سازی کند و تاثیرگذاری خود را برجای بگذارد.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی جامعی از طراحان لباس نداشتیم، اعلام کرد: برپایی این جشنواره گام ارزشمندی برای جمع‌آوری بانک اطلاعاتی مورد نیاز در مورد طراحان لباس کردی است.

وی اضافه کرد: سعی براین است تا جشنواره مد و لباس کردی در استان بصورت سالانه برگزار شود اما خارج از جشنواره در طول سال در حوزه لباس کردی فعالیت خواهیم کرد و از نظرات و ایده‌های تولیدکنندگان و طراحان لباس کردی بهره خواهیم برد.

جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی از امروز تا هشتم مرداد ماه جاری در قالب ۲۸ غرفه با حضور طراحان لباس استان‌های ایلام، تهران، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کرمانشاه و کردستان در عمارت خسرواباد سنندج دایر است.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه منطقه ای مد و لباس کوردی روز چهارشنبه ۹ مرداد جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

 

نظر شما