استاندار مرکزی:

تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۲:۵۱:۳۳
کد خبر: ۸۷۸۹۳۹
تمام ظرفیت  دستگاه های اجرایی  برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته شود
استاندار مرکزی گفت: ۳۲۷ میلیون دلار انواع محصولات غیرنفتی تا پایان تیرماه امسال از این استان به مقصد ۶۳ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان تفرش، افزود: وزن کالاهای صادراتی این استان در سال جاری بیش ۶۰۰ هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۱۱ درصد افزایش دارد. 

وی بیان کرد: ارزش کالاهای صادراتی استان مرکزی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد که آن هم به‌دلیل عدم اظهار برخی صادرکنندگان به گمرکات استان است. 
استاندار مرکزی واردات استان مرکزی را تا پایان تیرماه امسال حدود ۱۶۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با وجود این میزان واردات تراز تجاری استان مثبت ارزیابی شده است. 
آقازاده گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون بیش ۲۰۰ هزار تن محصول از کشاورزان استان مرکزی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد رشد دارد  و این بیانگر همکاری همه جانبه کشاورزان به دولت در خرید تضمینی و ذخیره سازی محصول استراتژیک گندم است. 
وی ادامه‌ داد: سهم کشاورزان تفرش از گندم خریداری شده امسال استان  یک هزار و ۳۰۰ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰‌درصد رشد را نشان می دهد. 
استاندار مرکزی تاکید کرد: امسال با عنوان رونق تولید نامگذاری شده و  تمامی ظرفیت های استان و دستگاه های اجرایی باید در مسیر حل مشکلات تولیدکنندگان صنعت و کشاورزی به کار گرفته شود.
آقازاده ادامه‌ داد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان کارنامه‌ درخشانی از خود به جا گذاسته و بخش عمده ای از مشکلات مردم که محوریت این نشست ها بوده با همکاری دستگاه های اجرایی حل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز