عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛

تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می شوند / سهم ۱۰ درصدی آموزش و پروش از بودجه کشور

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۳:۲۱:۰۲
کد خبر: ۸۷۸۹۴۲
تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می شوند / سهم ۱۰ درصدی آموزش و پروش از بودجه کشور
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سهم آموزش و پرورش به عنوان نهاد مهم پرورشی و آموزشی کشور از بودجه عمومی، ۱۰ درصد است.

به گزارش برنا از اراک ،  فریده اولاد قباد  در حاشیه بازدید از مراکز دانشگاهی و مدارس خمین در جمع اصحاب رسانه افزود: تامین بودجه، نیروی انسانی، تجهیزات و وسایل استاندارد سرمایشی و گرمایشی از مهمترین چالش های پیش روی نهاد تعلیم و تربیت کشور است.
وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و براساس برنامه ششم توسعه، منابع انسانی از طریق ماده ۲۸ و به کارگیری دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید تامین شود اما باز هم آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطالبات بازنشستگان فرهنگی تا مهر سال جاری پرداخت می شود.
اولاد قباد گفت: ۴۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و نوسازی است و مهرماه امسال برنامه پایان بخشی به پرونده مدارس خشتی و گلی انجام می شود اما مدارس کانکسی همچنان نیازمند پیگیری است.
وی افزود: مدارس مستقر در کانکس در شهرستان های استان تهران نیز وجود دارد و جمع آوری این اماکن آموزشی غیراستاندارد به نگاه ویژه دولت و کمک خیران مدرسه ساز نیاز دارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: تا زمانی که سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی کشور محدود باشد نمی توان انتظار رفع مشکلات از نظام تعلیم و تربیت را داشت.

اولاد قباد گفت: بر اساس بودجه امسال و توزیع ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت، نوسازی و مقاوم سازی مدارس شروع شده است.
وی عنوان کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت  از مراکز دانشگاهی و مدارس خمین بازدید داشتند که در جریان این بازدید ها پرداخت مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان از بنیاد شهید از مهمترین دغدغه های این واحد دانشگاهی مطرح شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خمین ظرفیت راه اندازی رشته داروسازی را دارد.
اولاد قباد یادآور شد: تجهیز بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی خمین نیز از خواسته های دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در جریان بازدیدها بود که بررسی می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت مطلوب دانشکده در شاخص فارغ التحصیلان، توسعه تحصیلات تکمیلی مقاطع ارشد و دکترا توسط کمیسیون تحقیقات مجلس پیگیری می شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هشت مدرسه خمین باید تخریب و نوسازی شود و ۲۰ درصد از مدارس این شهرستان نیز به مقاوم سازی نیاز دارد.  

اولاد قباد گفت: خمین نیاز به ۶ هزار ساعت نیروی احق التدریس است که از بازنشستگان استفاده می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز