معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

پرداخت تسهیلات در کردستان نزدیک به صفر است

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۵:۲۵:۵۳
کد خبر: ۸۸۰۶۷۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به بانک ها انتقاد کرد که تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی به نسبت کشور بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین فیروزی در یکصد و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان با بیان اینکه در استان فقط ٨۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی پرداخت شده است افزود: این رقم در قیاس با دیگر استانها و از جمله چهار استان برتر در کشور رقمی نزدیک به صفر است.

وی به اعتبار ۵۵ هزار میلیارد تومانی در کشور برای سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: چهار استان برتر کشور توانسته اند به ترتیب سه هزار و ۵۰۰، سه هزار و ۲۰۰، دو هزار و ۲۰۰ و هزار و ٨۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ها دریافت کنند.

فیروزی افزود: با نگاهی به این ارقام متوجه می شویم که سهم استان با تسهیلات ٨۰ میلیارد تومانی نزدیک به هیچ است و اصلا به حساب نمی آید.

معاون اقتصادی استاندار کردستان معرفی۲۳۱ واحد تولیدی به ارزش ۳۳۰ میلیارد تومان به بانک ها برای دریافت تسهیلات در جهت رونق تولید را بسیار کم دانست و گفت: تصورات ذهنی مدیران بانک ها برای پرداخت تسهیلات باید عوض شود، چرا که کردستان کمترین رقم پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

وی به بیان بررسی محل هزینه کرد تسهیلات بانکی توسط واحدهای تولیدی پرداخت و ادامه داد: بازدید های میدانی و مشاهدات عینی نشان داده که تسهیلات دریافتی در مسیر درست هزینه شده و منجر به تولید واشتغال بیشتر شده است.

فیروزی در ادامه سخنان خود بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان استان را تامین منابع مالی ذکر کرد و افزود: با اطمینان باید گفت فضای کسب و کار و رونق تولید تنها با کمک تسهیلات و منابع بانکی تامین می شود.

وی به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به سال رونق تولید اشاره وبرضرورت تحقق این شعار تاکید کرد و گفت: همه مسئولان در همه سطوح موظف به حرکت در مسیر تحقق شعار سال هستند و در سال رونق تولید باید به این مهم توجه شود.

فیروزی اضافه کرد: در کردستان باید از منابع وتسهیلات ایجاد شده ۵۵ هزار میلیارد تومانی برای رونق تولید در کشور به اندازه کافی استفاده کنیم و این امر تنها با همت بانک ها امکان پذیر است.

 

نظر شما