ساماندهی پسماند مطب‌ها و درمانگاه‌های استان بوشهر

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۴:۳۹:۴۷
کد خبر: ۸۸۱۶۵۷
ساماندهی پسماند مطب‌ها و درمانگاه‌های استان بوشهر
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پسماند مطب‌ها و درمانگاه‌های استان بوشهر ساماندهی شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ فرهاد قلی‌نژاد صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهار داشت: کارگروه‌های محیط‌زیستی در استان بوشهر فعال شده است.

وی با اشاره به فعال‌شدن کارگروه پسماند استان خاطرنشان کرد: پسماند عفونی به عنوان پسماند ویژه تلقی می‌شود. محل‌های دفن پسماند استان بوشهر مطلوب نیست و هیچ سایت مناسبی در استان نداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون سه کارگروه در زمینه پسماند تسکیل شده است، بیان کرد: بازدیدهای مستمری را از وضعیت دفن پسماند در سطح استان داریم.

وی محصورسازی سایت پسماند را ضروری دانست و اضافه کرد: در فاز نخست اقداماتی را داشته‌ایم و شهرداری‌ها مکلف به ساماندهی محل‌های دفن شدند.

برخی سایت‌های دفن فاقد مجوز هستند

قلی‌نژاد با بیان اینکه برخی سایت‌های دفن استان فاقد مجوز و استاندارد زیست‌محیطی هستند، افزود: در استان بوشهر کارخانه بازیافت زباله نداریم و فقط در جزیره خارگ و شهر بوشهر یک کارگاه بازیافت محدود پلاستیک داریم.

وی با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی‌خطرسازی پسماند عفونی هستند، گفت: همه بیمارستان‌ها با آزمایشگاه معتمد قرارداد داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه پسماند برخی از مطب‌ها و درمانگاه‌ها وارد پسماند خانگی می‌شوند، افزود:‌باید نسبت به ساماندهی پسماند مطب‌ها و درمانگاه‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه عسلویه سایت دفن پسماند ندارد، اظهار داشت: پسماند صنعتی تولید شده در منطقه پارس جنوبی دارای وضعیت بسیار ناهنجار است و باید انبارهای مکانیزه پسماند در این منطقه فعال شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز