فراخوان چهارمین جشنواره کشوری رویای کهکشانی من

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۳:۰۴:۴۱
کد خبر: ۸۸۳۴۹۷
فراخوان چهارمین جشنواره کشوری رویای کهکشانی من
 انجمن نجوم آیاز تبریز در نظر دارد به مناسبت هفته جهانی فضا چهارمین جشنواره کشوری «رویای کهکشانی من» را برگزار کند. 

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این جشنواره شامل چهار بخش است. این جشنواره که به مناسبت هفته جهانی فضا تدارک دیده شده، فرصتی است برای علاقمندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند.

این جشنواره با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته‌های این حوزه‌ها در بهبود زندگی بشر ، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و تاثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می‌شود.

مریم فخیمی دبیر جشنواره «رویای کهکشانی من » گفت: این رویداد تلاشی برای بیدار کردن رویاهای نوجوانان و جوانان ایران در قالب داستان علمی تخیلی و نقاشی با هدف دستیابی به قله‌های رفیع دانش نجوم و فضا است.

وی درباره اهداف رویداد اظهار داشت: بخش رقابت این جشنواره برای سنجش توانایی خلق آثار هنری یا داستانی برگزار نمی شود. بلکه هدف نهایی این رقابت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با دانش نجوم و فضا است. به امید اینکه از میان شرکت‌کنندگان افرادی پرورش یابند که بتوانند موجب پیشرفت بیش از پیش دانش نجوم و صنعت فضایی در ایران شوند.

دبیر جشنواره درباره بخش‌های مختلف جشنواره چهارم توضیح داد: جشنواره کشوری «رویای کهکشانی من» در سال 98 به صورت مجموعه‌ای از رویدادها اجرا خواهد شد و به این ترتیب در چهارمین دوره این جشنواره، شاهد برگزاری کارگاه آموزش داستان‌نویسی علمی‌تخیلی در تبریز و تهران، انتشار آثار برتر دوره‌های قبل، نمایشگاه نقاشی و رقابت نقاشی خواهیم بود.

کارگاه داستان‌نویسی علمی‌تخیلی در طی جشنواره، دو کارگاه داستان‌نویسی علمی‌تخیلی در شهرهای تبریز و تهران برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها با هدف افزایش توانمندی علاقمندان به داستان‌نویسی اجرا می‌شود. مریم فخیمی درباره سرفصل‌های کارگاه‌ها گفت: در این کارگاه‌ها ساختار داستان، ساختار داستان‌های علمی‌تخیلی، داستان‌های موضوعی و چگونه یک داستان در مورد نجوم و فضا بنویسیم در طی 4 ساعت تدریس خواهد شد. کارگاه داستان‌نویسی تهران، پنجشنبه 7 شهریور با تدریس نوید فرخی در سالن کنفرانس سازمان فضایی ایران برپا خواهد شد. علاقمندان تا 25 مرداد فرصت ثبت‌نام دارند. کارگاه داستان‌نویسی تبریز، پنجشنبه 14 شهریور با تدریس مجید راستی در سالن حوزه هنری آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود. علاقمندان تا 2 شهریور فرصت ثبت‌نام دارند. بخش نقاشی بخش رقابتی جشنواره کشوری «رویای کهکشانی من» به طور مجزا و هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد. به این ترتیب، رقابت نقاشی در سال ۹۸ و رقابت داستان کوتاه در سال ۹۹ برگزار خواهد شد. رقابت نقاشی برای شرکت‌کنندگان 6 سال به بالا در نظر گرفته شده و علاقمندان تا 10 مهر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مریم فخیمی گفت: در پی استقبال شرکت‌کنندگان از عنوان‌بندی رقابت در سال ۹۷، چهار عنوان «زندگی انسان در کره ماه، ماموریت‌های آینده سازمان فضایی ایران، ظهور ابرنواختر در آسمان سیاره‌ای ناشناخته و سیاهچاله‌ها دری به سوی کهکشان‌های تازه»، برای شرکت در رقابت امسال انتخاب شد. دکتر فرنوش شمیلی، دکتر ابوالفضل عبدالهی‌فرد و دکتر طاسین کریمی عواطفی هر سه از اعضا هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز داوری بخش نقاشی را به عهده خواهند داشت. طبق اعلام روابط عمومی انجمن نجوم آیاز تبریز، اطلاعات تکمیلی این رویداد در وبگاه این انجمن به نشانی Ayazastro.com در دسترس است.

 

نظر شما