معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور:

استان یزد در مشارکت‌های اجتماعی پیشتاز و زبانزد بوده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۲:۵۹:۴۳
کد خبر: ۸۸۵۱۱۱
استان یزد در مشارکت‌های اجتماعی پیشتاز و زبانزد بوده است
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در جمع اهالی رسانه استان با بیان اینکه استان یزد از گذشته‌های دور در مشارکت‌های اجتماعی پیشتاز و زبانزد بوده است، از کمک‌های نقدی و غیرنقدی سازمان‌های مردم‌نهاد کشور به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان به هم‌وطنان سیل‌زده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، نشست خبری "کمال اکبری" معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با حضور "فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، "علی صالحی" مدیرکل روابط عمومی استانداری و اهالی رسانه استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ضمن تبریک روز ملی تشکلها و مشارکت های اجتماعی به فعالیت های خوب اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اشاره کرد و گفت: استان یزد از گذشته های دور در مشارکت های اجتماعی پیشتاز و زبانزد کشور بوده است.

"کمال اکبری" ادامه داد: خوشبختانه استان یزد از محدود استان‌های کشور است که همه برنامه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی خود اعم از پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، نشاط و مشارکت های اجتماعی را توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام داده است.

وی افزود: مشارکت های اجتماعی از محوری ترین موضوعات مرتبط با توسعه پایدار و متوازن جامعه است که بهترین نوع این مشارکت، همکاری سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی است.

اکبری به نقش گسترده سازمانهای مردم نهاد در حادثه سیل های ابتدای سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: اعضای سمن ها جزو اولین نیروهایی بودند که داوطلبانه در مناطق سیل زده حضور یافتند، در مجموع ۳۳۸ سازمان مردم نهاد به طور مستقیم و ۱۲۰۰ ‌سمن به طور غیر مستقیم در استان‌های سیل‌زده به ارائه خدمات پرداختند و در مجموع نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان به هموطنان سیل زده کمک های نقدی و غیر نقدی نمودند و اکنون نیز خدمات خود را در قالب بازتوانی پس از سیل عرضه می کنند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: در حال حاضر با رویکرد مثبت مشارکت های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری نیز است نزدیک به ۲۰ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف فعالیت دارند که ۱۰۰ مورد از آنها در حوزه بین‌الملل از جمله انجمن های دوستی و موسسات ‌صلح‌طلب در حال فعالیت هستند.

 

جانبداری سیاسی خط قرمز سازمان‌های مردم نهاد

اکبری با تاکید بر غیرسیاسی بودن سازمان های مردم نهاد، ورود ‌سمن ها به حاشیه‌های سیاسی و جانبداری گروهی و حزبی را خط قرمز این تشکل های غیردولتی دانست و ادامه داد: باتوجه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شایسته  ‌است سمن ها مردم را به مشارکت سیاسی در انتخابات ترغیب کنند اما از فعالیت‌های حزبی و سیاسی پرهیز نمایند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در پایان سخنان خود استقرار نظام رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد را از دیگر اقدامات دردست اجرا به منظور توسعه کیفی سمن ها عنوان و تصریح کرد: از این طریق دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند ظرفیت‌های همکاری با تشکل های غیر دولتی را در برنامه‌های خود مدنظر قرار دهند.

گفتنی است در این نشست خبری "فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز ضمن تشریح فعالیت‌های این اداره کل تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد استان را در مجموع ۷۰۰ تشکل غیردولتی عنوان کرد و شعار اصلی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در رابطه با سمن ها را تخصصی شدن سازمان‌های مردم نهاد با رویکرد مشارکت های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی اعلام نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز