مدیر کل فرهنگ و ارشاد کردستان:

بیش از شش هزار برنامه در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسید

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۷:۱۴:۰۸
کد خبر: ۸۸۵۱۸۲
بیش از شش هزار برنامه در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسید
مدیر کل فرهنگ و ارشاد کردستان گفت: شش هزار و ٣٠٢ برنامه اوقات فراغت در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است و این برنامه ها در سطح کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ جلال قلعه شاخانی امروز در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: طرح آسمانی ها همه ساله در ایام تابستان و با هدف جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، فراهم نمودن زمینه برای إرتقاء سطح بینش و آگاهی دینی و مذهبی جامعه هدف با بهره گیری از ابزار فرهنگی هنری و غنی سازی اوقات فراغت در کانون های مساجد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از پایگاه های اصلی و مورد وثوق خانواده ها برای گذراندن اوقات فراغت است، افزود: در این طرح سعی شده با اجرای برنامه های اثرگذار، مورد نیاز روز جامعه، نشاط آور و مفرح از عنصر زمان در جهت رشد و تعالی معنوی نوجوانان و جوانان به بهترین شکل استفاده شود.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ثبت شش هزار و ٣٠٢ برنامه اوقات فراغت در سامانه بچه های مسجد خبر داد و گفت: این برنامه ها در سطح کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اجرا می شود.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کردستان، با اشاره به اینکه ٥٧٢ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کردستان مجری برنامه های اوقات فراغت هستند، اظهار کرد: این فعالیت ها در بخش های هنری، اردویی، مهارتی، قرآنی و آسیب های اجتماعی بوده است.

قلعه شاخانی با اشاره فعالیت های ثبت شده کانون های مساجد در این سامانه به تفکیک هر شهرستان عنوان کرد: هزار و ٧١٠ فعالیت فرهنگی و هنری در ١٥١ کانون مساجد شهرستان سنندج، هزار و ٣٨٩ فعالیت در ٧٤ کانون شهرستان دهگلان، هزار و ١٠٤ فعالیت در ٥٦ کانون شهرستان سروآباد، ٦٣٧ فعالیت در٤٩ کانون شهرستان بیجار، ٣٦٥ فعالیت در ٨٧ کانون شهرستان قروه، ٣٥٢ فعالیت در ٣٤ کانون شهرستان کامیاران، ٣٢٨ فعالیت در ٤٧ کانون شهرستان مریوان، ١٩٩ فعالیت در ٢٨ کانون سروآباد، ١٥٩ فعالیت در ١٩ کانون شهرستان بانه و ٥٩ فعالیت در ٢٦ کانون شهرستان سقز ثبت شده است.

به گفته وی، فعالیت های کانون های مساجد حول رشته های تفسیر، تجوید، شعر، مقابله با آسیب های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، ورزش، عقیدتی، مطالعه، مشاوره، اردو، محافل عمومی، نماز، فنی و حرفه ای، خانواده محوری، فن بیان، کتابخوانی، پاسخ به سوالات و شبهات تعریف شده است.

قلعه شاخانی، به برنامه های اردویی کانون های مساجد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اشاره و یادآور شد: اردوی یک روزه اعضای کانون های مساجد شهرستان کامیاران به استان قم و اردوی اعضای کانون توحید شهرستان سنندج به مقصد استان های مشهد و قم از جمله برنامه های اردوی کانون های مساجد استان در تابستان امسال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز