معاون رئیس جمهور؛

رفع مشکلات اقتصادی شهروندان در اولویت برنامه های دولت است / عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه به صراحت مورد اشاره قرار گرفته است

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۵:۳۱:۰۷
کد خبر: ۸۸۸۷۴۴
رفع مشکلات اقتصادی شهروندان در اولویت برنامه های دولت است / عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه به صراحت مورد اشاره قرار گرفته است
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: توجه به معیشت و رفع مشکلات اقتصادی شهروندان از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است.

به گزارش برنا از اراک ، معصومه ابتکار در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران که تلاش دارد هرگونه مراوده و روابط اقتصادی را متوقف کند، توجه به معیشت، اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی شهروندان در اولویت برنامه های دولت است.

وی، با یادآوری رونمایی از سند ارتقای زنان و خانواده استان مرکزی ادامه داد: این سند در راستای افزایش عدالت که از جمله اهداف و مولفه های کلیدی انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، تهیه و تدوین شده است. 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: حق مردم در تعیین سرنوشت خود و عدالت جنسیتی از جمله عوامل تحقق عدالت اجتماعی بوده که همواره در دولت های مختلف جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

ابتکار بیان کرد: دولتمردان با همه ظرفیت های خود برای تثبیت دولت مردم گرا و ریشه کن کردن فساد به میدان آمده اند تا اعتماد عمومی و جامعه را در کنار خود داشته باشد.

وی افزود: عدالت با فطرت بشر عجین شده است و در واقع حق انسان ها در تعیین سرنوشت خود از مصادیق واقعی عدالت است و در دولت نیز اصل حیاتی مردم سالاری همواره مدنظر قرار داشته است.

ابتکار گفت: عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه کشور به صراحت مورد اشاره قرار گرفته است و از ابتدای دولت دوازدهم، عدالت جنسیتی در بخش های مختلف نیز تدوین شد.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: سند آموزش های قبل از ازدواج تدوین شده و براساس آن فراگیری، ۶ ساعت آموزش در این رابطه الزامی است.

وی ادامه داد: اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده، رفع اختلال در ارتباطات درون خانوادگی و رفع سوءتفاهم را دنبال می کند.

ابتکار گفت: توافق نامه ای با سازمان بهزیستی جهت حمایت از اورژانس اجتماعی منعقد شده و طرح های خودمراقبتی نیز در دستور کار است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اگر خواهان بهره مندی از دختران، زنان و مادران با شاخص های سلامت روح و روان مناسب هستیم، باید برای ورزش دختران به صورت خاص برنامه ریزی شود.

ابتکار گفت: اجرای طرح مرخصی ۹ ماهه بارداری در حال تامین اعتبار است که باید تعیین تکلیف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز