۴ اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در آثار ملی ثبت شد

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۴:۱۸:۵۸
کد خبر: ۸۹۱۹۴۵
۴ اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در آثار ملی ثبت شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج اثر طبیعی این استان برای ثبت در آثار ملی معرفی شده که از این تعداد چهار اثر تایید و یک اثر به نشست بعدی کارشناسان ثبت آثار ملی کشور موکول شد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ محمود باقری اظهار داشت: این چهار اثر شامل غار نزل و دشت لاله‌های واژگون طسوج در شهرستان چرام، دریاچه برم الوان در شهرستان بهمئی و درخت چنار گنجه‌ای در شهرستان بویراحمد هستند که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

وی افزود: چشمه قیر گچساران نیز پس از تشکیل پرونده برای ثبت در فهرست آثار ملی به نشست بعد موکول شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با ثبت این چهار اثر طبیعی، تعداد آثار طبیعی کهگیلویه و بویراحمد که در فهرست آثار ملی ثبت شده، به ۱۰ اثر رسیده است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

این استان دارای دو منطقه سردسیری و گرمسیری است.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

نظر شما