۸۳درصد جرایم سایبری استان بوشهر برداشت های غیرمجاز بانکی است

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۱:۵۴:۰۸
کد خبر: ۸۹۴۱۹۲
۸۳درصد جرایم سایبری استان بوشهر برداشت های غیرمجاز بانکی است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: ۸۳ درصد جرائم سایبری پنج ماه امسال این استان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز بانکی و کلاهبرداری است.

به گزارش گروه استان های برنا؛ الماس گشتاسبی روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: درصد بالایی از برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی دراستان بوشهر از طریق پایگاه‌های واسط و درگاه‌های جعلی پرداخت و فیشینگ اتفاق می‌افتد.

وی یادآورشد: از خرداد امسال تلاش شده رمز پویا به جای رمز ایستا استفاده شود تا جرم‌هایی مانند این موارد کاهش یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهراظهارداشت: همچنین، ۱۰ اتهام اول این استان مربوط به سرقت مستوجب تعزیر است.

گشتاسبی گفت: سرقت‌های باندی و خشن در استان بوشهر به ندرت وجود دارد و سرقت‌های خرد نیز بیشتر مربوط به حوزه بازار طلا فروشی‌ها و منازل است.

گشتاسبی وجود بازارهای خرید اموال سرقت شده را باعث بروز و افزایش سرقت دانست و افزود: طرح‌های ضربتی در برخورد با سرقت و جرم‌ها در دو بخش استانی و شهری اجرایی خواهد شد.

این مقام قضایی با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی سرقت در استان بوشهر گفت: در شهر بوشهر ۹۳ درصد سرقت‌ها کشف شده و در پنج ماه ابتدای امسال در این شهر، ۲۵ سارق دستگیر شده‌اند و تعدادی از اموال به صاحبشان برگردانده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر افزود: در زمینه کیف قاپی نیزدر این مدت وقوع جرم ۶۰ درصد کاهش یافته است.

گشتاسبی یادآورشد: در شهرستان های گناوه و دشتستان بیشترین سرقت وسایل داخل خودرو گزارش شده است که از عمده‌ترین آن نبود پارکینگ مشخص برای پارک خودروهاست.

نظر شما