تشکیل ۵ کمیته تخصصی در حوزه ساخت و ساز استان

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۱:۰۱:۲۰
کد خبر: ۸۹۵۱۳۵
تشکیل ۵ کمیته تخصصی در حوزه ساخت و ساز استان
معاون هماهنگی امور عمرانی استان یزد در پنل تخصصی « بررسی دغدغه های حوزه ساخت و ساز استان یزد» پیشنهاداتی را برای تقویت نظارت ها درحوزه ساخت و ساز ارائه و خواستار توجه متولیان ساخت و ساز به این پیشنهادات و اعمال نظر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، «محسن صادقیان» بر ضرورت تشکیل 5 کمیته تخصصی در راستای کاهش تخلفات ساخت و ساز تاکید کرد و افزود: این کمیته ها باید عضویت ترکیبی از شهرداران، نماینده نظام مهندسی ساختمان، نماینده وزارت کشور در کمیسیون ها و معاونت عمرانی استانداری تشکیل شود.

وی گفت: یکی از این کمیته ها باید با عضویت 7 نفر شامل 4 نفر از شهرداران استان، نماینده ثبت اسناد و املاک، نماینده راه و شهرسازی تشکیل شود. تا برای زمین های زیر حد نصاب و زمین های فاقد سند راهکاری اندیشیده شود.

وی دیگر کمیته را  کمیته ای متشکل از تمام شهرداران استان برای شناسایی زمین های بالای 5 هزار مترمربع برای جلوگیری از تفکیک غیرمجاز اراضی اعلام کرد.

صادقیان تاکید کرد: شهرداری ها از امروز ملزم هستند که اجراییات را به بخش خصوصی واگذار کنند و نتیجه آن را در جلسات مربوطه ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد همچنین بر ضرورت تشکیل کمیته 6 نفر شامل  3 نفر از شهرداران استان به ویژه شهردار منطقه 4 شهرداری تاکید کرد.

تشکیل کمیته تخصصی برای اصلاح کمیسیون ماده 100 از دیگر موارد پیشنهادی صادقیان بود که عنوان شد  کمیته ای با عضویت 2 نماینده وزارت کشور، نماینده سایر دستگاه ها از جمله سازمان نظام مهندسی، شهرداری ها و دادگستری و شورای شهر تشکیل شود.

وی ادامه داد: در راستای اصلاح فرایند نظام مهندسی نیز باید کمیته ای با  5 نفر عضو شامل  2 نماینده از سازمان  نظام مهندسی، یک نماینده از شهرداری برای نظارت بر فرآیند نظام مهندسی و حق الزحمه ها تشکیل شود.

وی گفت: آخرین کمیته نیز کمیته اصلاح فرآیند  صدور پروانه است که با عضویت نماینده استانداری، نماینده سازمان  نظام مهندسی ساختمان و نماینده اداره کل راه و شهرسازی تشکیل می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در پایان به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد پیشنهاد کرد که نسبت به راه اندازی دفتر مشاوره در امر ساخت و ساز اقدام کند.

 

نظر شما