شهردار تبریز:

آموزش شهروندی با محور «حفاظت از محیط زیست» اجرا می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۱:۵۴:۳۳
کد خبر: ۸۹۵۶۵۹
آموزش شهروندی با محور «حفاظت از محیط زیست» اجرا می‌شود
شهردار تبریز با اشاره به اینکه تغییر در سبک زندگی و توجه به مولفه‌های محیط زیستی باید از دوران کودکی در انسانها نهادینه شود، گفت: این مفاهیم امسال برای نخستین بار طی آموزش‌های شهروندی برای دانش آموزان تبریزی تدریس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با بیان این مطلب اظهار داشت: «توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست شهری» به عنوان یکی از محورها و عناوین آموزش‌های شهروندی برای دانش آموزان، به شمار می‌رود.

او خاطرنشان کرد: موضوعات محیط‌زیستی در کلانشهرها همواره به عنوان چالش و مشکلی بزرگ است که آثار آن در زندگی شهروندان به طور محسوسی قابل مشاهده است. توسعه پایدار را می‎توان مدیریت روابط سیستم‌های انسانی و اکوسیستم‌های طبیعی با هدف استفاده پایدار از منابع درجهت تامین رفاه نسلهای حال و آینده تعریف کرد.

شهردار تبریز با تاکید بر لزوم این آموزش‌ها از دوران کودکی، تصریح کرد: با وجود اینکه توجه به توسعه پایدار و محیط زیست شهری به عنوان یکی از سر فصل‌های اقدامات مدیریت شهری است، ولی در تحقق این امر نیاز به همراهی و توجه بیش از پیش از سوی شهروندان نیز موضوعی قابل توجه است.

ایرج شهین باهر ادامه داد: برای نخستین بار در کشور امسال دانش آموزان تبریزی در تمام مقاطع تحصیلی و در تمامی مدارس، با الفبای این مفاهیم آشنا می‌شوند و در حفاظت از محیط زیست شهری پیشگام خواهند بود.

او همچنین یادآور شد: مهارت‌های فردی در افراد و تقویت این مهارت‌ها در حوزه‌های مختلف نه تنها باعث رشد شخصیت فردی می‌شود، در نهایت می‌تواند برای کمک به یک هدف جمعی که همانا توسعه پایدار است، مثمر ثمر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز