بهره برداری از پروژه‌های ارتباطی شهرستان اردل

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۱۵:۳۶:۱۶
کد خبر: ۸۹۷۰۹۷
بهره برداری از پروژه‌های ارتباطی شهرستان اردل
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌های ارتباطی شهرستان اردل با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با تأمین زیر ساخت‌های لازم در بسیاری از مناطق اردل، توسعه خدمات ارتباطی در این شهرستان بویژه در مناطق روستایی و عشایری افزایش چشمگیری داشته است.

او افزود: پروژه‌های ارتباطی اردل با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال اجرایی گردیده و با همکاری اپراتورها، اتصال ۶۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات آماده بهره برداری شده است.

بلالی خدمات وزارت ارتباطات در حوزه پولی و بانکی و نصب دستگاه خودپرداز در روستا‌ها را مفید دانست و اضافه کرد: به منظور کمک به روستاییان جهت دسترسی راحت‌تر آن‌ها به خدمات پولی و بانکی و کم کردن هزینه‌های تردد بین شهری، چهار دستگاه خودپرداز از محل اعتبارات USO به شهرستان اردل تخصیص یافته است.

او با  اشاره به چهارمحال و بختیاری به عنوان اولین استانی که پروژه فیبر نوری در فاز اول را به صورت کامل اجرا کرده است ادامه داد: هم اکنون پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار برای انجام فاز دوم انتقال فیبر نوری روستایی انجام شده است.

بلالی افزود: به همین منظور مجوز اجرای ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستا‌های استان اخذ و اقدامات لازم جهت اجرای این پروژه در حال انجام می‌باشد.

او بیان کرد: با جایگزینی فیبر نوری به جای سیم‌های مسی به عنوان زیرساخت ارتباطی، مشکل پهنای باند تلفن ثابت و همراه در بسیاری از مناطق استان بویژه در روستا‌ها مرتفع می‌شود.

بلالی گفت: با پایش ۵۷۹ روستا در چهارمحال و بختیاری، اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت حوزه ICT به دست آمده که می‌توان از این اطلاعات در برنامه ریزی‌های آینده و تأمین نیاز‌های پوشش ارتباطی در روستا‌های استان از آن استفاده کرد.

نظر شما