آزاد سازی رودخانه ده بالا با اجرای ۲۹ حکم اخطار تخریب

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۹:۲۸:۲۹
کد خبر: ۸۹۸۹۵۳
آزاد سازی رودخانه ده بالا با اجرای ۲۹ حکم اخطار تخریب
مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که کار آزادسازی رودخانه ده بالا از اردیبهشت ماه آغاز شده و مطالعات آن به طول ۲۸ کیلومتر صورت گرفته است، گفت : برای آزادسازی رودخانه‌ ده بالا تعداد ۱۳۴ مورد اخطار صادر شده که از این تعداد ، ۲۹ مورد آن اخطار تخریب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، «محمدرضا عارف» در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تفت با بیان این که آزادسازی حریم پنج رودخانه ده بالا، طزرجان، بنادک‌السادات، منشاد و سانیج به ترتیب اولویت در دستور کار این اداره قرار دارد، اظهار کرد: در قدیم، آزادسازی حریم رودخانه‌ها به صورت موردی صورت می گرفت ولی با توجه به سیلاب های اخیر برنامه کل کشور، آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های مطالعه شده، است.

وی با اشاره به این که کار آزادسازی رودخانه ده بالا از اردیبهشت ماه آغاز شده و مطالعات آن به طول ۲۸ کیلومتر صورت گرفته است، افزود: برای آزادسازی رودخانه‌ ده بالا ۱۳۴ مورد اخطار صادر شده که از این تعداد، ۲۹ مورد آن اخطار تخریب است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای یزد گفت: با اجرای این احکام ۱۹ هزار مترمربع حریم و ۳۷۰۰ مترمربع از بستر رودخانه آزاد می شود.

وی با تاکید بر لزوم دریافت مجوز از شرکت آب منطقه ای برای انجام هر گونه ساخت و ساز در حریم رودخانه ها، تصریح کرد: با توجه به این که احتمال بارش های سیل آسا در پاییز وجود دارد،۲۰ نقطه حادثه خیز در شهرستان تفت شناسایی شده که امیدواریم قبل از آغاز سال آبی جاری این نقاط اصلاح شود.

«سیدمحمدطباطبایی» معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای نیز افزود: این شرکت به مدت سه سال است که تحویل حجمی آب و در زمان های کم آبی خاموشی موقت را دنبال می نماید که نیازمند کنتور هوشمند می باشد.

وی در خصوص رودخانه شهر تفت اظهار کرد: تسطیح بستر رودخانه در صورتی که سبب تغییر بستر نشود مشکلی ندارد چراکه معتقدیم در بستر رودخانه‌ها نباید تغییری صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز