در دیدار استاندار کهگیلویه و بویر احمد با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی رخ داد؛

اجرای طرح ویژه یارانه دستمزد در استان

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۱:۵۸:۱۳
کد خبر: ۹۰۶۱۵۶
اجرای طرح ویژه یارانه دستمزد در استان
سهم تسهیلات کهگیلویه و بویراحمد در حوزه روستایی، عشایری و مشاغل خانگی افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ حسین کلانتری،استاندار کهگیلویه و بویراحمد با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون مسائل و مشکلات استان در حوزه اشتغال و تعاونی‌ها دیدار و گفتگو کرد.

استاندار در این دیدار خواستار افزایش سهم تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال در کهگیلویه وبویراحمد شد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه صنعت و معدن نوپا است.

حسین کلانتری بر تامین اعتبار به منظور گسترش زیر ساخت‌ها در بخش‌های مختلف استان تاکید کرد و افزود: آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مطلوبی ندارد و این آمار زیبنده استانی با این همه ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های گردشگری، دامداری، کشاورزی، اقتصادی و صنعتی نیست.  

او بیان کرد: انتظار می‌رود با حمایت وزارت کار زیرساخت‌های اشتغال در مناطق روستایی استان ایجاد شود تا به تبع آن زمینه شکوفایی این مناطق فراهم و از مهاجرت‌ها به مناطق شهری جلوگیری شود.

کلانتری به نقش تعاونی‌ها در بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: تعاونی‌های موجود در استان نیازمند حمایت مالی دولت هستند.

او گفت: باتوجه به پشنهادات ارائه شده خواستار کمک این وزارت خانه برای رفع مشکلات استان در حوزه تعاونی‌ها و به ویژه اشتغال روستایی هستیم.

استاندار با تاکید بر اینکه در صورت نهادینه شدن فرهنگ تعاون تا حدودی مشکل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود، ادامه داد: با تخصیص اعتبار به مشاغل خانگی و افزایش سهم تسهیلات روستایی و عشایری می‌توان زمینه رونق تعاونی‌ها در استان را مهیا کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار گفت: ما نگاه خاصی به استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

محمد شریعتمداری در خصوص پیشنهادات ارائه شده و بیان مشکلات استان، عنوان کرد: دستورات لازم برای افزایش سهم مشاغل خانگی، تسهیلات روستایی، عشایری،  تخصیص اعتبار برای طرح‌های ورزشی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صادر می‌شود.

در ابتدای این نشست مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم گزارشی از ظرفیت‌ها و وضعیت موجود در استان ارائه کرد.

نظر شما