سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان:

بیش از۶ هزار دانش آموز سمنانی آموزش های شهروندی را فرا می گیرند

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۱۲:۵۴:۱۲
کد خبر: ۹۰۷۳۴۶
بیش از۶ هزار دانش آموز سمنانی آموزش های شهروندی را فرا می گیرند
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خبر داد: آغاز دور جدید اردوی علمی، آموزشی و تفریحی ویژه دانش آموزان بیش از6 هزار دانش آموز سمنانی آموزش های شهروندی را فرا می گیرند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اعلام آغاز طرح آموزش های شهروندی ویژه دانش آموزان اظهار داشت: بیش از 6 هزار دانش‌آموز سمنانی از ابتدای مهر ماه سال جاری تا پایان سال تحصیلی ، آموزش های شهروندی را فرا می گیرند.

عباس بابایی به برگزاری اردوی مهیج و خلاقانه برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز طبق هماهنگی صورت گرفته با مدارس برای دانش آموزان یک اردوی علمی، آموزشی و تفریحی یک روزه برگزار می شود

. وی در ادامه با اشاره به اینکه کلاس های شهروندی سه شنبه نهم مهر ماه با حضور 50 دانش آموز از مدرسه دخترانه ولی عصر آغاز شد، گفت: در تلاش هستیم در این دوره‌ها با استفاده از ظرفیت مربیان با تجربه گامی اساسی در ارائه این حوزه از آموزش‌های شهروندی برداریم‌. بابایی گفت: طرح آموزش های شهروندی شامل موضوعاتی در خصوص سبک زندگی، مهارت‌های اجتماعی، فرهنگ آپارتمان ‌نشینی ،رعایت حقوق همسایه، مدیریت پسماند و فرهنگ ترافیک می باشد که دانش آموزان با حضور در مرکز آموزش های شهروندی توسط مربیان مجرب به صورت عملی آموزش های مختلف را فرا می گیرند .

وی آموزشهای شهروندی را مولفه بسیار مهم در گذار از شرایط شهر نشینی به فرهنگ شهروندی دانست و گفت: آموزش شهروندی در واقع ارائه اطلاعات و آگاهی در مورد مسایل عمومی جامعه می باشد؛ که فرد را برای کسب فرهنگ شهروندی جامعه محل زندگی خود در ابعاد" محلی- ملی و جهانی" آماده می کند. بابایی آموزش های مستمر در حوزه شهروندی را به خصوص برای کودکان و نوجوانان عامل بسیار مهمی در ارتقاء سبک شهر نشینی و دستیابی به فرهنگ شهروندی دانست.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اظهار کرد: آموزش های شهروندی بستری مناسب برای ارتقاء مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و توسعه شهری می باشد . سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به تاثیر این آموزش ها در ارتقای فرهنگ شهروندی بیان کرد: آموزش رفتار مطلوب شهروندی باید از سنین پایین شروع شود و دانش آموزان تاثیر پذیرترین افراد جامعه به شمار می آیند و ظرفیت خوبی برای فراگیری این موضوعات و اجرای آن در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در فرهنگسرای امید خانواده سمنان در حال اجرا است، تصریح کرد: مرکز آموزش شهروندی در فرهنگسرای امید خانواده مستقر بوده و روزانه پنجاه دانش‌آموز در دوره‌های آموزش شهروندی حضور می یابند. شایان ذکر است: در سال تحصیلی 1397-1398 بیش از 6 هزار دانش آموز آموزش های شهروندی را از مرکز آموزش شهروندی فرا گرفته اند .

 

نظر شما