نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

زمینه ارائه تسهیلات ۲هزار میلیارد ریالی به وزارت میراث فرهنگی فراهم شد

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۵:۳۷:۵۱
کد خبر: ۹۰۹۶۱۵
زمینه ارائه تسهیلات ۲هزار میلیارد ریالی به وزارت میراث فرهنگی فراهم شد
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه ارائه تسهیلات به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال از محل بودجه سالجاری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ ابوالفضل حسن بیکی روز چهارشنبه در نشست با معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در محل سالن اجتماعات فرمانداری دامغان افزود: تخصیص تسهیلات در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، باید به صورت عادلانه در تمام شهرهای تاریخی انجام شود که شهرستان دامغان نیز با وجود قدمت هفت هزار ساله، نیازمند توجه ویژه از این اعتبار است.
وی ادامه داد: همدلی و همگرایی شهرداران، دهیاران، مسوولان و مردم در بحث میراث فرهنگی، امروز به خوبی در شهرستان دامغان فراهم شده است.
حسن بیکی به تنوع آثار تاریخی در دامغان اشاره کرد و گفت: شهرستان دامغان با بیش از سه هزار اثر تاریخی، از شهرهای بی‌نظیر در سطح کشور است که دارای قدمت فراوان و تنوع بناهای تاریخی از دوره‌های مختلف است.
وی افزود: این شهرستان دارای ۶۰ ارگ و قلعه، ۱۳۲ اثر ثبت شده در آثار ملی و یک اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با نزدیکی به سه تنوع اقلیمی کوهستانی و سردسیر، جنگل و کویر، می‌تواند جذابیت‌های خود را به خوبی به گردشگران منتقل کند.


فرماندار دامغان نیز در این نشست تصریح کرد: تنوع آثار تاریخی و اقلیمی دامغان، فرصتی را به وجود آورده است که زمینه استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها برای گردشگران به خوبی فراهم شود.
علی اصغر مجد اضافه کرد: باتوجه به توجه ویژه دولت به موضوع گردشگری و تخصیص اعتبارهای لازم به بناهای تاریخی، امیدواریم تا چند سال آینده شاهد درخشش دامغان در موضوع گردشگری باشیم.
وی خاطر نشان کرد: از اعتبارهای سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان سمنان، در سالجاری ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به مجموعه چشمه علی و ۲۰ میلیارد ریال به تپه حصار تخصیص یافت و در سال آینده نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای تپه حصار دامغان درنظر گرفته شده است.


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان نیز خاطر نشان کرد: این شهرستان نیازمند تشکیل یک کارگروه قوی گردشگری است تا بتواند با تشکیل جلسه های متعهد و بی وقفه، دامغان را به اوج برساند.
مهدی قاسمی ادامه داد: چشم انداز و افق خوبی برای این شهرستان تدوین شده است که با انجام آن، می‌توان بیکاری را بسیار کاهش داد چرا که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در این چشم‌انداز مشارکت دارند.

جواد واحدی، معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز چهارشنبه به منظور بازدید از آثار تاریخی دامغان، به این شهرستان سفر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز