فاقد بیمه بودن ۲۳ هزارخانوار روستایی استان بوشهر

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۰۲:۲۱
کد خبر: ۹۱۰۳۹۱
فاقد بیمه بودن ۲۳ هزارخانوار روستایی استان بوشهر
از مجموع ۵۰ هزار خانوار روستایی استان بوشهر هم اکنون ۲۷ هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و مابقی از هیچ نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر، گفت: بیشترین بیمه شده‌های این صندوق مربوط به شهرستان‌های دشتستان، تنگستان و دشتی است و بخش‌های جنوبی استان به دلیل صنعتی بودن بیشترین جذب مربوط به تامین اجتماعی است و جذب مناسبی در این بخش‌ها نداشته‌ایم.

 کیانوش کازرونی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این استان در زمینه تمدید بیمه شدگان روستایی و عشایر رتبه چهارم و پنجم اما در بخش جذب رتبه ۲۰ کشور را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اختیاری است باید فرهنگ‌سازی لازم برای جذب هر بیشتر خانوارهای روستایی انجام شود.

کازرونی گفت: در زمان حاضر ۱۲۴ نفر از کارافتاده کلی، ۳۶نفر بازنشسته پیش از موعد، ۲۱۵ نفر مستمری بگیر فوتی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر بهره‌مند هستند.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه قالیبافان از زیر پوشش تامین اجتماعی خارج و به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر واگذار شدند اما پوشش مناسبی در استان بوشهر نداریم.

وی بیان کرد: در زمان حاضر از جمعیت پنج هزار نفری جامعه هدف قالیبافان در استان بوشهر تنها ۵۲۰ نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر قرار دارند.

کازرونی افزود: روستائیان، کشاورزان و عشایر ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا تعاونی‌های تولیدی روستاها خود را بیمه کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

نظر شما