مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان:

پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد تومان به شهرداری ها / سنندج بیشترین میزان پرداختی را دارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۳:۲۲:۵۰
کد خبر: ۹۱۰۵۹۴
پرداخت بیش از ۷۵ میلیارد تومان به شهرداری ها / سنندج بیشترین میزان پرداختی را دارد
مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: براساس قانون تا کنون بیش از 75 میلیارد تومان مالیات عوارض بر ارزش افزوده به حساب شهرداری های استان کردستان واریز شده است که سنندج بیشترین میزان پرداختی را در میان شهرداری های استان دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان روز شنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری برنا در کردستان؛ با اشاره به اینکه مالیات وصولی در هر استان در همان استان هزینه می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون سه درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده که توسط شهروندان پرداخت شده بطور مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

علیرضا الوندی با بیان اینکه پرداخت مالیات تحقق عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، اضافه کرد: پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌ منظور کمک به آبادانی، توسعه و عمران شهرها و روستاها انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیش از ۷۵ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در شش ماهه امسال پرداخت شد، افزود: مبلغ کل پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی  کردستان افزود: در بین شهرستان‌های استان، شهرستان سنندج با ۲۲ میلیارد تومان و شهرداری سنندج با 15 میلیارد و 300 میلیون تومان بیشترین مبلغ را از این محل در شش ماهه نخست امسال دریافت کردند.

الوندی یادآور شد: شهرستان سقز هم با ۴۰ درصد رشد، بیشترین رشد دریافتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل در بین شهرستان‌های استان داشته است.

نظر شما