۲۳ تن فرآورده‌ خام دامی فاسد در البرز معدوم شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۰:۴۹:۰۹
کد خبر: ۹۱۱۴۷۳
۲۳ تن فرآورده‌ خام دامی فاسد در البرز معدوم شد
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرزگفت که در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۳ هزار و ۶۱۶ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در این استان معدوم‌شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ دکتر سید محسن ابوترابی روز دوشنبه افزود: این معدوم سازی‌ها در پی ۲۴ هزار و ۲۹۷ بازدید از مراکز تولید، توزیع،‌نگهداری وعرضه فراورده های خام دامی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این بازدیدها کارشناسان تیم‌های نظارت با ۴۶۸ مورد غیربهداشتی مواجه شدند که منجر به ضبط ۴۱ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم از انواع فرآورده‌ها شد.

ابوترابی گفت: از این میزان فرآورده ضبط شده ۶۲۲ مورد نمونه‌برداری شد که در نهایت منجر به تشکیل ۱۳۸ پرونده و ارجاع به مراجع قضایی و معدوم‌سازی ۲۳ هزار و ۶۱۶ کیلوگرم از این فرآورده‌ها شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز در ادامه به اقدامات مبارزه با بیماری‌های دامی طی ۶ ماهه اول سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت بدن ۱۴۵ هزار و ۲۶ راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری c.c.h.f  (تب کریمه کنگو) سمپاشی شده است.

وی افزود:‌همچنین یک میلیون و ۸۴ هزار و ۳۴۷ مترمربع جایگاه نگهداری دام نیز بر علیه این بیماری سمپاشی شده است.

ابوترابی ادامه داد: ۴۴ هزار و ۷۷ راس گاو و گوساله، ۳۸۷ هزار و ۴۲۳ راس گوسفند و بز و ۶۴۵ تک سمی نیز در این مدت بر علیه بیماری‌های واگیر واکسینه شده‌اند.

وی گفت: همچنین ۱۳۸ هزار و ۲۵۸ راس گاو و گوساله و ۳۰۹ هزار و ۶۴۲ راس گوسفند و بز بر علیه بیماری تب برفکی نیز تحت پوشش عملیات واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز به عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه های دام استان اشاره کرد و افزود: در این مدت بر کشتار ۴۵ هزار و ۹۸۵ راس گوسفند و بره، ۲ هزار و ۶۵۷ راس بز و بزغاله، هشت هزار و ۶۵۷ راس گاو و گوساله، یک هزار و ۲۲۴ نفر شترمرغ نظارت شده است.

وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۲۷ هزار و ۲۱۱ لاشه ضبط شده است.

ابوترابی اضافه کرد: همچنین از هشت میلیون و ۷۴۵ هزار و ۷۰۵ قطعه طیور کشتار شده در این استان ۲۵ هزار و ۸۸۰ لاشه ضبط شد.

 در استان البرز ۶ واحد کشتارگاه صنعتی طیور فعالیت می‌کنند که سه واحد در ساوجبلاغ، ۲ واحد در کرج و یک واحد هم در نظرآباد مستقر بوده و علاوه بر آن یک واحد کشتارگاهی دام صنعتی در کرج و یک واحد نیمه صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ مستقر می باشد.

نظر شما