نقد و بررسی کتاب های " تاریخچه دو هزار ساله گویش باستانی سمنانی و آیین نگارش گویش باستانی سمنانی "

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۰۸:۰۳
کد خبر: ۹۱۱۶۱۹
نقد و بررسی کتاب های  تاریخچه دو هزار ساله گویش باستانی سمنانی و آیین نگارش گویش باستانی سمنانی
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری هفتمین سلسله نشست های کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ عباس بابایی طی اعلام این خبر اظهار داشت: هفتمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی همزمان با پنجمین سالگرد وفات استادگرانقدر پژوم شریعتی چهارشنبه بیست و چهارم مهر ماه ساعت ۱۸:00 در فرهنگسرای امید خانواده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نشست ها همه ماهه با حضور اساتید، شاعران، نویسندگان و پژوهشگران سمنانی برپا می شود، تصریح کرد: برگزاری این نشست ها نقش بسزایی در زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان بومی این منطقه دارد. بابایی در ادامه بیان کرد: دراین نشست کتاب های " تاریخچه دو هزار ساله گویش باستانی سمنانی و آیین نگارش گویش باستانی سمنانی " ازشادروان پرویز پژوم شریعتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بابایی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان بومی در جامعه امروزی و انتقال آن به نسل های آینده، اظهار کرد: فرهنگ و زبان بومی مبین هویت قومی است که در طول سالیان متمادی در اقلیمی زیسته‌اند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: این نشست به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرنگی هنری سمن بویان سمنان برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ به همه شرکت کنندگان در این نشست یک جلد کتاب های" تاریخچه دو هزار ساله گویش باستانی سمنانی و آیین نگارش گویش باستانی سمنانی " ازشادروان پرویز پژوم شریعتی مورد نقد و بررسی اهداء خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز