مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی؛

رسانه ها برای تبیین اثرات سازنده وقف همکاری بیشتری با فعالان این عرصه داشته باشند

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۰:۲۸:۲۷
کد خبر: ۹۱۹۷۵۳
رسانه ها برای تبیین اثرات سازنده وقف همکاری بیشتری با فعالان این عرصه داشته باشند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: تشریح و تبیین برکات سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه رسالت مهم اصحاب رسانه است.

به گزارش برنا از اراک ، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی  در نشست وقف و رسانه به مناسبت دهه وقف در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، افزود: رسانه ها برای تبیین اثرات سازنده وقف و آشنایی هر چه بیشتر افکار عمومی با این سنت حسنه باید همکاری بیشتری با فعالان این عرصه داشته باشند. 

وی ادامه داد: وقف توانسته منشا فعالیت های با خیر و برکتی در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، مذهبی و درمانی باشد و بر این باوریم که رسانه ها به عنوان حامیان و سفیران وقف می توانند در هدایت هر چه بیشتر نیک اندیشان جامعه برای حرکت در این مسیر، نقش سازنده ای ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: رسانه ها می توانند با برجسته کردن نیازها و مشکلات جامعه امروز مانند ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، ساخت، تکمیل و تجهیز مدارس و درمانگاه ها، در سوگیری نیات واقفان نیز تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام واحدی بیان کرد: کشورهای غربی با الگوگیری از فرهنگ حسنه وقف بزرگترین دانشگاه‌ها، مراکز علمی و نظامی خود را ساخته و اداره می کنند.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری موقوفات، ایجاد اشتغال پایدار در تمامی بخش های صنعتی و کشاورزی مهمترین رویکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است که برنامه‌های متعددی نیز برای تحقق این اهداف والا تدوین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بازار تاریخی اراک موقوفه است و در خرید و فروش های این موقوفات، سهم موقوفه وصول نمی شود، یک کارگروه تخصصی تشکیل و این مهم تا پایان امسال تعیین تکلیف می شود.

حجت الاسلام واحدی افزود: در صورتی که در میان اراضی کشاورزی استان یک قطعه کوچک یا بزرگ زمین موقوفه وجود دارد، ساکنان می توانند برای تعیین تکلیف آن به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستانی مراجعه کرده و با ارائه سهم موقوفه در یک نقطه ای دیگر نسبت به تجمیع اراضی خود و همچنین اوقاف اقدام کند.

 

نظر شما