فرمانده انتظامی استان کردستان:

پنج نفر به اتهام فرار مالیاتی در کردستان دستگیر شدند

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۱:۱۳:۵۰
کد خبر: ۹۲۰۸۰۸
پنج نفر به اتهام فرار مالیاتی در کردستان دستگیر شدند
پنج متهم پرونده فرار ۲۰۰ میلیارد ریالی مالیات که با سوء استفاده از کارت بازرگانی یکی از شهروندان اهل مریوان مرتکب جرم شده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سردار علی آزادی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی تشکیل پرونده‌ای در زمینه فرار مالیاتی با سوء استفاده از کارت بازرگانی در مریوان طی سال‌های ۸۸ و ۸۹ این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با بررسی‌ گزارش‌ها از اداره امور مالیاتی استان کردستان و اقدامات تخصصی صورت گرفته از سوی ماموران، مشخص شد یک نفر اهل مریوان با سوء استفاده از کارت بازرگانی  اقدام به وارادات میلیاردی کالا از جمله ۷۶ هزار تُن شکر به کشور کرده ولی از پرداخت مالیات سرباز زده‌اند.

سردار آزادی یادآور شد: بررسی‌های بعدی ماموران نشان می‌دهد صاحب اصلی کارت بازرگانی، این کارت را به مبلغ پنج میلیون ریال به افرادی فروخته است و پنج نفر خریدار کارت با سوءاستفاده از آن اقدام به ورود کالا به کشور به صورت کلان کرده و مالیات آن را پرداخت نکردند.

فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: با تلاش بی‌وقفه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان و بررسی‌های تخصصی، متهمان پرونده در شهرهای مشهد، نیشابور و تهران شناسایی شده و با نیابت قضایی دستگیر و به مراجع قضایی کردستان معرفی و با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز