هشدار دامپزشکی کردستان؛

مردم از خرید گوشت در قصابی های روستای نی مریوان خودداری کنند

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۵:۲۱:۱۲
کد خبر: ۹۲۱۱۳۳
مردم از خرید گوشت در قصابی های روستای نی مریوان خودداری کنند
اداره کل دامپزشکی استان کردستان در پی عرضه گوشت غیر بهداشتی و غیرمجاز در قصابی های روستای نی مریوان، اطلاعیه ای مبنی بر لزوم خودداری مردم از خرید گوشت در این روستا صادر کرد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ گفت: متاسفانه در سال های گذشته تعدادی افراد سودجو در روستای نی اقدام به کشتار دام در خارج از کشتارگاه کرده و با تبلیغات گسترده گوشت را توزیع می کنند.

مجتبی ورمقانی عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی کردستان علاوه بر ارشاد، راهنمایی، هشدار و تذکر به متصدیان این مرکز به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی از نامبردگان در دستگاه قضا شکایت کرده است.

او افزود: در آخرین مورد اکیپ های این اداره کل در 14 آبان ماه با تنظیم شکایت و کسب دستور از دادستانی مریوان و هماهنگی با نیرو انتظامی به منظور پلمپ واحد نامبرده اقدام کرده که با ممانعت و ضرب و شتم آنان مواجه شدند.

ورمقانی با درخواست از مردم مریوان و سایر شهرستان ها گفت: برای حفظ سلامت خود و خانوادشان از خرید گوشت دام های کشتار در خارج از کشتارگاه ها خصوصاً گوشت های روستای نی در شهرستان مریوان اکیداً خودداری و در زمان خرید گوشت به مهر دامپزشکی دقت کنند.

مدیر کل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: این گوشت ها و آلایشات دامی ممکن است به آلودگی های ویروسی، قارچی، انگلی و باکتریایی مبتلا باشد و پس انتقال سبب بروز بیماری هایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و غیره شود.

او اضافه کرد: کارشناسان این اداره با استقرار در تمامی کشتارگاه های دام در سطح استان در شش ماه نخست سال 27 تن لاشه بیمار و غیر قابل مصرف را معدوم کردند.

ورمقانی گفت: سامانه 1512 دامپزشکی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و پیشنهادات همشهریان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز