معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

۴۴ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در کردستان صادر شد

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۴:۵۷:۳۷
کد خبر: ۹۲۱۱۵۷
۴۴ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در کردستان صادر شد
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۴۴ فقره پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی طی شش ماهه اول امسال در استان کردستان برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان به نقل از روابط عمومی روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، پیمان الماسی اظهار داشت: شش ماهه نخست سال ۹۷، ۲۹ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در استان صادر شده بود که این تعداد امسال به ۴۴ فقره رسید که این بیانگر رشد ۵۱ درصدی در این بخش است.

وی از رشد بیش از ۶۵ درصدی صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان نیز خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۳۴۰ فقره جواز تاسیس در استان صادر شده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۶ فقره بوده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد واحدهای صنعتی استان را ۸۳۸ واحد اعلام کرد و ادامه داد: اشتغال اسمی این واحدها ۱۶ هزار و ۲۷۸ نفر و اشتغال واقعی آنها هم ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر است.

الماسی با بیان اینکه سرمایه گذاری واحدهای صنعتی در کردستان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: از تعداد واحدهای موجود ۷۰۷ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۳۱ واحد هم راکد است.

وی بیان کرد: مهمترین محصولات صنعتی که در استان تولید می شود به ترتیب اهمیت شامل پلی اتلین سبک، انواع لاستیک رادیال خودرو، سیمان خاکستری، شمش طلا، تراکتور سنگین، انواع نوشیدنی گازدار، کنسانتره سنگ آهن و کاشی و سرامیک است.

نظر شما