به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت؛

جشنواره ملی اقوام و عشایر در گرمسار برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۲:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۲۱۷۹۷
جشنواره ملی اقوام و عشایر در گرمسار برگزار می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ازبرگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی در 23آبان سال جاری به میزبانی استان سمنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ به منظور هماهنگی برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر جلسه ای با حضور جانعلی مدیر کل ورزش وجوانان استان و جعفری رئیس فدراسیون ورزشهای بومی ومحلی در محل فدراسیون تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ضمن قدردانی از تلاشهای جمعی دستگاهها ونظارت اداره ورزش وجوانان به جهت هماهنگی برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش برای پنجمین بار در گرمسار با حضور مسئولین کشوری واستانی و جمعی از اقوام ایرانی همچون ترک-لر-کرد-ترکمن-عرب-مازنی-گیلک-بلوچ وکرمانچ در کارخانه پنبه برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور حداقل 15 استان در این همایش گفت : احیای فرهنگ های بومی و محلی، در تقویت بنیان خانواده های امروزی، حس نوع دوستی و همبستگی بیشتر ملی کمک کند.
وی در ادامه گفت :در این همایش تیم های حاضر آیین های سنتی و بازی های بومی و محلی خود را نمایش می دهند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان هدف از برگزاری این همایش را شناسایی این رشته به نسل جوان و آشنایی جوانان با آداب و رسوم قدیمی و ملی دانست .
جانعلی بر لزوم توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی و بومی و محلی در قشر جوان جامعه تاکید داشت و ادامه داد: جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی ظرفیت مطلوبی را برای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم ایجاد می‌کند.
در پایان این نشست جعفری رئیس فدراسیون نیز از اینکه شهرستان گرمسار برای پنجمین بار متوالی به عنوان میزبان تقدیر و تشکر کرد و تصمیماتی نیز در جهت تبلیغات محیطی-برنامه های جانبی-نحوه پذیرایی از میهمانان و... اتخاذ شد.
گفتنی است پنجمین جشنواره اقوام و عشایر ایرانی مصادف با شب ولادت حضرت محمد(ص) و به عنوان گرامیداشت هفته وحدت با حضور برخی مقامات کشوری در حوزه ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان گرمسار برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز