آغاز توزیع ۵ هزار تن جو خوراک دام عشایر چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۰:۱۷:۰۳
کد خبر: ۹۲۲۲۴۸
آغاز توزیع ۵ هزار تن جو خوراک دام عشایر چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع ۵ هزار تن محصول جو خوراک دام با قیمت مصوب دولتی بین عشایر این استان در مناطق قشلاقی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ یدالله چراغپور ، اظهار داشت:برای رفع کمبود علوفه و تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر، در نیمه دوم امسال بیش از 5 هزار تن محصول جو داخلی و خارجی با قیمت هرکیلوگرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ریال خریداری و برای خوراک دام سبک عشایر مستقر در مناطق قشلاقی استان خوزستان ارسال و ذخیره سازی شده است.

وی، از تامین و پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از عشایر کوچروی این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات به منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز و رفع مشکلات معیشتی این قشر مولد پرداخت شده است.

معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: این تسهیلات در راستای خرید و تامین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان به عشایر پرداخت شده است.

وی، حمایت غیرمستقیم برای افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی در بین عشایر را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از عمده وظایف مسئولان عنوان کرد.

این مسوول امور عشایری چهارمحال و بختیاری، واکسیناسیون دام، تامین امنیت و توزیع مایحتاج ضروری را از جمله وظایف ذاتی و خدمات قابل ارائه به عشایر استان در طول سال اعلام کرد.

چراغپور، از استقرار عوامل فروش و توزیع مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در مناطق قشلاقی خوزستان بصورت مستمر خبر داد و گفت: تامین سهمیه آرد خانه‌پزی با قیمت یارانه‌ای ماهیانه به میزان ۸۰۰ تن از دیگر اقدامات این اداره برای حمایت از عشایر کوچرو است.

وی، با تاکید بر تقویت تشکل‌های کشاورزی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورتی که شرایط اقلیمی سازگار باشد، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می‌شود.

چهارمحال و بختیاری با بیش از ۱۲۶ هزار نفرجمعیت عشایری و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز