مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

استان سمنان در زمینه توسعه متوازن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۷:۰۱
کد خبر: ۹۲۲۳۳۴
استان سمنان در زمینه توسعه متوازن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده   است
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنانبیان کرد: استان سمنان در زمینه توسعه متوازن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و اکنون ۴۷ درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد دستورانی ظهر امروز در گردهمایی رؤسای ادارات استعداد درخشان و دانش‌پژوهان کشور در شهمیرزاد اظهار کرد:  استان سمنان در زمینه توسعه متوازن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و اکنون ۴۷ درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد:شاخص جمعیت استان سمنان پایین ولی ضریب پراکندگی آن بالاست. با وجود این شرایط، کیفیت‌بخشی و رعایت عدالت آموزشی ازجمله اولویت‌های آموزش و پرورش در استان سمنان است.

وی تصریح کرد: استان سمنان در قبولی کنکور سراسری عملکرد مطلوبی داشته و بعد از استان یزد، رتبه دوم را کسب کرده و دنبال کسب رتبه اول است.

دستورانی بیان کرد: نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸.۵ درصد است و سمنان جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: درمجموع در این استان، ۱۳ هزار بی‌سواد و کم‌سواد وجود دارد که امسال سوادآموزی پنج هزار نفر در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: استان سمنان در توزیع دانش‌آموزان در رشته ریاضی از میانگین کشوری بالاتر است؛ به طوری که میانگین رشته ریاضی در کشور ۱۴.۶ و در استان سمنان ۲۰.۲ است، اما در رشته تجربی استان سمنان از میانگین کشوری کمتر و در حدود ۳۷.۲ است در کشور رشته تجربی ۴۱.۳ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اجرای دقیق طرح ملی «شهاب» در دوره ابتدایی و تعمیم آن به دوره متوسطه اول بهترین ظرفیت برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به مدارس سمپاد است.

دستورانی بیان کرد: همراهی و همکاری اولیا دانش‌آموزان، معلمان و خود دانش‌آموزان به‌عنوان ارکان تعلیم و تربیت از الزامات اجرای درست طرح ملی شهاب با هدف جایگزینی روش‌های دیگر بجای آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد است.

وی تصریح کرد: تعلیم و تربیت شش ساحتی بر اساس سند تحول، کم کردن فاصله واقعیت‌ها و بایدها در مدارس سمپاد بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، روزآمد کردن امکانات، روش‌ها و توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس سمپاد از ضرورت‌های امروز و از مطالبات جدی دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: کیفیت‌بخشی در زمینه‌های آموزشی، پرورشی، پژوهشی، تقویت کارسوق‌ها، تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادها، برگزاری جشنواره‌های فناورانه و انگیزه‌سازی در معلمان و دانش آموزان مدارس سمپاد از اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در مدارس سمپاد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز