جهت افتتاح و بازدید از چند پروژه ورزشی؛

معاون وزیر ورزش و جوانان به استان سمنان سفر می کند

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۲:۰۷:۱۱
کد خبر: ۹۳۰۴۳۲
معاون وزیر ورزش و جوانان به استان سمنان سفر می کند
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: دکترتقی زاده معاون وزیر ورزش و جوانان، فردا دوشنبه مورخ 11آذر98 برای افتتاح و بازید از پروژههای ورزشی به استان سمنان سفر می‌کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مجتبی جانعلی اظهار داشت: 11آذر ماه 98 ، تقی زاده معاون امور حقوقی مجلس و هماهنگی استانهای وزارت ورزش و جوانان و هیئت همراه برای افتتاح چند پروژه عمرانی ورزشی به استان سمنان سفر می‌کند.
وی افزود: دکتر تقی زاده در سفر به استان سمنان ضمن دیدار با مسئولین قرار است پروژه زورخانه شهرهای مجن و میامی را افتتاح نماید و پس ازآن از چند پروژه دیگر نیز بازدید خواهد نمود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در ادامه افزود: در راستای توسعه فضاهای ورزشی و افزایش سرانه ورزشی سمنان، افتتاح دو فضای ورزشی دیگر در زمینه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: فرهنگ و ورزش پهلوانی از گذشته دیرباز در ایران رونق فراوان داشت و امروز باید این ورزش احیا و به نسل جدید معرفی شود چرا که این سیر و سلوک برگرفته از امام علی (ع) است و باید تلاش کنیم این ورزش در بین جوانان ترویج یابد.
جانعلی از مزیت‌ها و ویژگی‌های ورزش پهلوانی را احترام به پیشکسوتان و رعایت آداب اخلاقی و رفتاری عنوان کرد که از امام علی(ع) به ارث رسیده است و ابراز داشت: اگر می خواهیم در جامعه فرهنگ جوانمردی و ایثار بیش از بیش رشد و نمو پیدا کند باید ابتدا زیر ساخت های لازم از طریق حوزه ورزش فراهم شود لذا تلاش شد تا با احداث مجموعه ورزشهای باستانی در شرق استان بخشی از این ورزش را احیا کنیم.
وی در ادامه گفت : پروژه زورخانه حضرت امیرالمومنین (ع) شهر مجن از سال 1397عملیات اجرایی آن آغاز و با مساحت 500مترمربع از محل اعتبارات استانی آغاز و تاکنون 10 میلیارد ریال هزینه داشته است .
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: پروژه زورخانه حضرت علی بن ابیطالب (ع) شهرستان میامی نیز از سال 1397عملیات اجرایی آن آغاز و با مساحت 700مترمربع از محل اعتبارات استانی آغاز و تاکنون 14 میلیارد ریال هزینه داشته است.

 

نظر شما