مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان:

جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر ۱۴ آذرماه در شاهرود برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۲:۲۶:۲۰
کد خبر: ۹۳۰۴۶۵
جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر ۱۴ آذرماه در شاهرود برگزار می شود
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر 14 آذر ماه در بخش بسطام شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ «مهدی جمال» در جمع خبرنگاران افزود: جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر در دو بخش نشست تخصصی و جشن با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر نمونه گردشگری بسطام و روستای هدف گردشگری ابر برگزار می‌شود.

وی گفت: جنگل ابر به عنوان یک قابلیت بالقوه در حوزه گردشگری طبیعی، یکصد و چهاردهمین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست ملی و دومین اثر طبیعی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است.

جمال گفت:جنگل ابر شاهرود به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد در سطح ملی مطرح است و ثبت جهانی آن، زمینه معرفی هر چه بیشتر این میراث طبیعی را در سطح بین المللی فراهم کرده است.

جمال، هدف از برگزاری این جشن معرفی هر چه بیشتر این میراث طبیعی در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: این جشن با همکاری دهیاری و شورای اسلامی، اهالی روستای هدف گردشگری ابر و مدیران اقامتگاه های بوم گردی برگزار می‌شود.

وی گفت: گردشگری به عنوان صنعتی پاک کمکی برای اقتصاد کشور است و باعث درآمدزایی و تقویت اشتغالزایی می‌شود و با عنایت به نزدیکی شهرستان شاهرود به استان‌های خراسان رضوی و شمالی، مقصدی معتبر برای پذیرایی از گردشگران مذهبی است. 

در چهل‌و‌سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو، جنگل‌های هیرکانی ایران جهانی شد و

جنگل های هیرکانی پس از بیابان لوت، دومین اثر بزرگ طبیعی ایران است که در فهرست جهانی قرار گرفت.

جنگل‌های هیرکانی در بخش‌هایی از پنج استان شامل سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی قرار گرفته است.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد. این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است، در ارتفاعات آن به صورت چمنزار و یا مراتع دارای درخت و در پایین دست آن به جنگل با گونه های متنوع دیده می شود.در جنگل ابر می‌توانید گام زدن روی ابرها را تجربه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز